Hogyan tovább, ha eddig is sportoltam?

hogyantovabb.

Ha eddig fizikailag aktív életet éltél, és a terhességeddel minden rendben van, valószínűleg eszedbe sem jut leállni. Ne is tedd! Többet ártanál vele magadnak is és a magzatodnak is. Nézzük először a kérdés lelki oldalát! A mozgás által levezetheted a napi feszültséget, feltankolhatod magad energiával és önbizalommal. Miért mondanál le erről épp most, amikor a legfontosabb, hogy elűzd a stresszt és hogy testileg-lelkileg erős légy. Ne hagyd, hogy izmaid épp akkor “eresszenek le”, amikor a terhesség többletterhet ró rájuk.

Ha eddig aktívan éltél, talán épp az lesz fura, hogy most kicsit vissza kell venned a tempóból. Ez most nem az az időszak, amikor a határaidat feszegetheted. Főként az aerob mozgásformáknál kell kontrollt gyakorolnod, ha ugyanis kifulladsz, lihegsz, a magzat sem jut elég oxigénhez. Kíméld magad! Ha eddig futottál, most kocogj, ha eddig kocogtál, most sétálj! Az erősítő edzéseknél nem ilyen szigorúak a szabályok, hiszen a nőkre egyébként sem jellemző a nagy súllyal való edzés. A kis kézi súlyzóval végzett gyakorlatok többsége pedig most is hasznodra válik. Továbbra is bátran formálhatod kar-, láb-, és farizmaidat; és szépen erősítheted hátadat is, hiszen azt a terhesség nagyon igénybe veszi. A hasizmoknak azonban most más szerep, elég edzés jut felülések nélkül is.

Ha tehát terhességeddel orvosod szerint is minden rendben van, folytasd bátran az aktív életet, de figyelj oda a tested jelzéseire! A terhesség során amúgy is ösztönösen befelé fordul az ember. Általánosságban igaz, hogy ami jól esik, átmozgat, de nem fáraszt ki nagyon, nem okoz kényelmetlenséget, az nem árt sem neked, sem a babának. Ami téged boldoggá tesz, annak a baba is örül. Hadd áradjon szét az ő kis testében is mozgás által felszabaduló boldogsághormon! 🙂

Van azonban néhány fontos szabály, amit magzatod és a saját épséged érdekében szívlelj meg:

  • Orvosod tudjon róla, hogy tornázol, sportolsz a kilenc hónap alatt!
  • Ha mozgás közben fájdalmat, diszkomfortot érzel, szédülsz, hányingered van, állj meg!
  • A pocak növekedésével változik a testsémád is, könnyebben elveszítheted egyensúlyodat. A gyakorlatok közben bátran támaszkodj meg valamiben.
  • Soha ne hagyd ki a bemelegítést, majd a gyakorlatok végén a nyújtást, lazítást!
  • Edzhetsz súlyzóval, de a súlyokat csökkentsd minimálisra, inkább a sorozatszámot növeld!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree