Meggyőző érvek – Ezért tornázz kismama!

Dunát lehetne rekeszteni a kismamatorna mellett szóló érvekből. Igyekeztem neked összegyűjteni a legfontosabbakat, de ne hidd, hogy itt vége a történetnek! 🙂 Még visszatérünk a témára, hiszen óriási motiváló ereje van, ha időnként feleleveníted, hogy a mozgás, fizikai pozitívumain túl, mekkora hatással bír önértékelésedre, kitartásodra, lelki egyensúlyodra, kapcsolatodra saját magaddal és környezeteddel.


Csak néhány a kismamatorna jótékony hatásaiból…

  • Torna hatására felgyorsul a pulzusod, a vérkeringésed, erősödik a szíved.
  • Felgyorsul az anyagcseréd is, kisebb eséllyel lesz székrekedésed.
  • Az izzadás során sok méreganyagtól megszabadulhatsz, elkerülheted az ödémát és nem utolsó sorban bőröd is ragyogóbb, egészségesebb lesz.
  • Ha már a bőrnél tartunk, a testedzés hatására ruganyosabb maradsz, így szülés után nem csak az alakod, hanem a bőröd is könnyebben nyeri vissza eredeti állapotát, kisebb a valószínűsége a terhességi csíkoknak, valamint a megnyúlt bőrnek.
  • A torna hatására nő fizikai erőd, ami hatalmas előnyt jelent majd szülés közben és a szülésből történő felépülés során.
  • A torna megfelelő izomstruktúrával látja el tested, vagyis nem csak egészségessé, de formássá és vonzóvá is tesz.
  • Az edzett kismama minden szempontból gyorsabban regenerálódik. Többnyire rövidebb a szülés utáni lábadozás időszaka is, hiszen az aktív kismama tartalékai nem merülnek ki a szüléssel.
  • Célzott gyakorlatokkal elkerülheted a terhességet gyakran kísérő hát- és derékfájást.
  • Endorfin (hívhatjuk boldogsághormonnak is) és oxitocin hormon szabadul fel az agyban.
  • A mozgás lelkileg is felszabadít, segít kikapcsolni, elűzni az aggodalmakat, félelmeket.
  • Fantasztikus stresszűző, nagy adag feszültséget levezethetsz egy-egy edzés során.
  • Vidámságot, mosolyt, jó hangulatot csempész napjaidba, magas energiaszintet eredményez.
  • Növeli önbecsülésed. Joggal veregetheted magad vállba egy-egy torna után, hiszen igazán sokat tettél saját és magzatod egészségéért.
  • Kitartásra nevel, amit a terhesség kihordásánál, a szülésnél és gyermeked gondozásánál, nevelésénél is kamatoztatni fogsz.



Szólj hozzá! Egészítsd ki a sort! Te miért szeretsz mozogni?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree