aktív kismama, fontos szabályok, kismama egészség, kismama torna, mozgásformák kismamáknak

Tedd fel az i-re a pontot! Nyújts!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: bemelegítés és nyújtás nélkül a torna nem kerek egész. A bemelegítés felkészíti a testet a mozgásra, a nyújtás pedig lelazítja, stresszmentesíti az izmokat. A bemelegítés ráhangol a mozgásra, a stretching pedig lecsendesíti a lelket. Ne sajnáld az időt, add meg ezt a keretet a tornának, mert az úgy nyújt majd igazi élményt, úgy lesz képes kifejteni jótékony hatását. A helyesen végzett stretching nyújtja az izomzatot, optimalizálja az ízületek működését. Az aerob mozgásformák után is jótékony, de erősítő edzéseknél elengedhetetlen.

A helyesen, megfelelő ideig kitartott (statikus) nyújtások szép hosszúkássá teszik, szó szerint megnyújtják az erősítés során “összetömörült” (bedurrant) izmokat. Ez az oka annak, hogy azok a mozgásformák, amelyek folyamatos nyújtások mellett erősítenek – pilates, jóga – nyúlánk, szálkás izomzatot eredményeznek. Az elhanyagolt nyújtás megbosszulja magát. Kínzó izomlázra ébredhetsz másnap, ha kihagyod az edzés e fontos elemét.


A nyújtás helyes végrehajtásának aranyszabályai

  • Nyújtani csak kellően bemelegített izmokat szabad, különben többet ártunk vele, mint használunk. Merev izmok nyújtása sérüléshez, szakadáshoz vezethet.
  • Nem szabad, hogy fájjon! Csak addig nyújtsd az izmot, amíg nem érzel ellenállást! Ezen a ponton tartsd ki a pozíciót 8-10 másodpercig, majd lazíts!
  • Soha ne vigyél rugózást, lendületet a nyújtásba, mert könnyen túlfeszítheted az inakat, szalagokat.
  • Nyújtás közben soha ne “akaszd ki” az ízületeidet (térd, könyök…). Ha a mellkasodat nyújtod például úgy, hogy a hátad mögött összekulcsolod kezeidet, a könyököd picit mindig legyen behajlítva.
  • Ne tartsd vissza a lélegzeted miközben kitartod a gyakorlatot. Hadd áramoljon szabadon az oxigén az izmokban. Ha nyújtás közben lassan, egyenletesen veszed a levegőt, annak relaxáló, meditatív hatásait is élvezheted.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree