dolgozó kismama, kikapcsolódás, kismama egészség, Kismama életmód, terhesség és stressz

Szervezd meg a napodat!

szervezdNem jut időd semmire? Azt sem tudod hol áll a fejed? Rohanás a munkából vásárolni, onnan az orvoshoz, otthon vár a házimunka, egyéb teendők… A mókuskerék sajna nem áll meg attól, hogy babát vársz. A napi rutin nem lesz könnyebb, sőt! Biztosan érzed, hogy fáradtabb, szétszórtabb vagy, mint egyébként. Ráadásul több mindent is kell észben tartanod (időpont a nőgyógyásszal, védőnővel, vérvétel, ultrahang). És még azzal is stresszelnek, hogy pihenj többet, egyél rendszeresen, ne idegeskedj sokat. De mégis hogyan?Az állandó időhiány okozta feszültséget testi, lelki és spirituális egészségünk egyaránt keményen megsínyli. Ennek a hármasnak a harmóniája pedig alapvető fontosságú lenne gyermekvárás idején. Hogy a mindennapi hajtás ne rójon túl nagy terhet rád, szervezd meg hatékonyan napjaidat.

Űzd el a káoszt és teremts rendet fejedben!

  • Jegyzetelj! Vezess határidőnaplót, írd be programjaidat a telefonodba, számítógépedbe, a lényeg, hogy nyoma legyen minden találkozónak, elintéznivalónak. Így átláthatóbbá, kiszámíthatóbbá teheted mindennapjaid.
  • Rangsorolj! Rendelj fontossági sorrendet feladataidhoz. A halaszthatatlan tennivalókat lásd el 1-essel, a másodrangúakat 2-essel és így tovább. Ez tanulságos lehet. Biztosan veled is gyakran előfordul, hogy olyan feladat miatt idegeskedsz, ami valójában nem is olyan lényeges, így simán elnapolható, vagy törölhető.
  • Légy túl először a nemszeretem feladatokon! Ha ezeket kipipáltad, megkönnyebbülve, nyugisan folytathatod napodat.
  • Delegáld feladataidat! Add ki időigényes, más által is elvégezhető munkáidat másnak! Ha megteheted, fogadj fel takarítónőt, főzés helyett pedig egyél étkezdében vagy rendelj valami finomat, egészségeset! Értékes időt vásárolhatsz magadnak ezzel. Ha ezt nem engedheted meg, kérj segítséget családodtól, barátaidtól. Egy-egy nagytakarítást biztosan szívesen átvállal párod, anyukád, a babaholmik beszerzésébe pedig bevonhatod barátnőidet. Ha magad szereted elkészíteni ebédedet, főzz több napra, vagy egyszerre sokat és fagyassz le későbbre kis adagokat.
  • Merj nemet mondani! Ne engedd, hogy „szétszedjenek”! Igyekezz most magadat előtérbe helyezni, és amennyiben teheted, ne mások feladatait, problémáit átvállalni. Ez nem önzés. Csak annyit vállalj be, amennyit képes vagy megvalósítani.
  • Egy órácskát minden nap szánj magadra. Ha törik, ha szakad, ragaszkodj ehhez a kis saját időhöz. Ha pihenésre vágysz munka után, dőlj le. A házimunka megvár és kipihenten úgyis minden gyorsabban megy. Ha egy kis mozgásra vágysz, az otthoni torna szuper megoldás, hiszen nem kell időt szánnod utazásra.
  • Kerüld az energia-vámpírokat! Ugye tudod mire gondolok? Mi sem kellemetlenebb egy fárasztó nap után, mint összefutni állandóan sopánkodó, negatív ismerősünkkel. Ezek a kapcsolatok egyébként sem építő jellegűek. Igyekezz támogató, pozitív emberekkel körülvenni magad.
  • Minden héten tégy valami különlegeset! Romantikus vacsi pároddal, mozi a barátnőddel, töltekezés egy szépségszalonban, kirándulás a természetben, találka rég nem látott rokonnal, színház, koncert, stb. Lényeg, hogy élvezd és ragadjon ki a mókuskerékből. Ez a minimum, ami jár neked!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree