dolgozó kismama, kikapcsolódás, kismama egészség, Kismama életmód, kismama jóga, terhesség és stressz

Stresszűző praktikák

stresszuzes.

Nem vagyok egy nyugis ember. Inkább lobbanékony. Vannak ennek előnyei, de sokszor jobban jönne a hidegvér. Te is így vagy ezzel? Most nem csak saját lelki békéd miatt kell lehiggadnod. Felelős vagy kis magzatod nyugalmáért is. Nekem két dolog jött be igazán: a mozgás és a relaxálás. E két jóbarát segítségével sikerült mindkét terhességemet – ha nem is egy buddhista szerzetes nyugalmával -, viszonylag stresszmentesen átélnem. 🙂

A relaxáció/meditáció várandósság alatt épp annyira fontos, mint a megfelelő táplálkozás és az elegendő testmozgás. Hogy miért? Ha nagyfokú stressznek –legyen az fizikai vagy lelki eredetű- teszed ki magad, tested olyan hormonokat termel, amelyek megnövelhetik a vetélés kockázatát, esetleg idő előtti szülést okozhatnak. A gyakori stressz hangulatingadozásokat, állandó izgatottságot, idegességet okoz. Erre nincs szükséged igaz? Kutatások azt bizonyítják, hogy az ideges anyukáknak nyugtalan babájuk születik, sőt egyes kutatók a hiperaktivitást is ide vezetik vissza. Ritkán kivitelezhető a jótanács: „kerüld a stresszes helyzeteket!”. Problémák sajnos adódnak, az azonban, hogy ezekre miként reagálsz már rajtad múlik. Igaz, nem lehet minden rosszat egy felhőtlen mosollyal elűzni, de a humor, a pozitív életszemlélet átlendítheti az embert a nehézségeken. Ha a stressz állandó, próbáld ki a jógát!

Most megosztok veled néhány technikát, amelyet kimondottan stresszhelyzetben alkalmazhatsz, legközelebb pedig kedvenc meditációs gyakorlataimat írom le neked részletesen. Jó kikapcsolódást! 🙂

Stresszűző gyorssegélyek

  • Mozogj! Mindegy, hogy sétálsz, tornázol vagy táncolsz egyet, a mozgás jó irányba tereli a stressz által termelődött hormonokat. A magas vérnyomásnak, a szapora légzésnek, a gyors szívdobogásnak értelme lesz. A felszabaduló endorfin (boldogsághormon) pedig a legjobb nyugtató.
  • Számolj tízig! Ez az, ami nekem nem megy. 🙂 Pedig egy jól bevált módszer, amelynek az a lényege, hogy egy picit távol visz a problémától. Ha számolsz, az kizökkent. Nem tudsz dühöngeni, hiszen másra koncentrálsz. Utána talán kicsit kitisztul a fejed, és nem az indulataid, hanem észérvek vezérelnek majd.
  • Figyeld a légzésedet! Ha úgy felhúztad magad, hogy a sírás kerülget, a legjobb, ha egy picit kikapcsolsz és csak a légzésedre figyelsz. Tényleg, semmi másra. Ne zakatoljon a fejed, egyszerűen figyeld, ahogy emelkedik, majd süllyed a mellkasod. Lassan lélegezz be, majd nagyon lassan engedd ki a levegőt.
  • Ha valaki kiabál vagy méltatlanul bánik veled, képzeld el meztelenül. Ez még a legstresszesebb helyzetet is képes humorosra fordítani.
  • Gondolj valami szépre, valamire, ami neked kedves. Ha nincs ötleted, csak nézz le a pocakodra! Nincs nálad nincs boldogabb ember, igaz?

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree