anya születik, Baba-mama életmód, élet a babával, felkészülés a szülésre, kikapcsolódás, kismama egészség, lelki felfrissülés, szülés után, terhesség és stressz

Testi-lelki ellazulás

A relaxáció teljesen ellazítja tested, megnyugtatja idegrendszered és megzabolázza gondolataidat. Egyszóval lecsendesít. Jól hangzik igaz? Kismamaként a nyugalom, anyaként a türelem jön jól, ehhez viszont időről időre le kell vezetnünk a feszültséget. A rendszeres relaxáció sokat segít ebben és úgy általában, lelki és testi egészségeden is. Kutatások azt bizonyítják, hogy egy-egy relaxációval annyi stresszt vezetünk le, mint 3-4 órányi mély alvással. Működik, én kipróbáltam. Ugyan némi nehézséget jelent, hogy a gyerekek  mellett egy kis csendre leljek 🙂 – de este, amikor már alszanak, megoldható a dolog.


Tested tökéletes ellazítása

  • Találj egy csendes helyet, ahol 15-30 percig biztosan nem zavar meg senki. Tehetsz be halk, meditációs zenét, gyújthatsz füstölőt, csinálhatsz félhomályt, ezek segítik ellazulásodat.
  • Feküdj a hátadra, csukd be szemedet, lábaid, karjaid kis terpeszben legyenek. Tenyereid felfelé nézzenek. (A legalkalmasabb póz – főként ha kezdő vagy – a hanyattfekvés, de ez várandós kismamaként nem biztos, hogy kényelmes, a terhesség előrehaladtával pedig nem is ajánlott. Ilyenkor felvehetsz egy kényelmes ülő helyzetet vagy kipróbálhatod az oldalfekvést is.)
  • Figyeld a légzésedet! Lassan szívd be a levegőt az orrodon, majd még lassabban fújd ki a szádon keresztül. Ismételd magadban párszor: “nyugodtan és egyenletesen lélegzem”.
  • Jöhet az izmok ellazítása. Először koncentrálj jobb talpadra és mondd is magadban: „jobb talpam teljesen laza”. Ezután hasonlóképpen lazítsd el lábujjaidat, lábfejedet, vádlidat, elülső, majd hátsó combodat, majd ugyanezt a bal lábon. Ilyen részletességgel haladj végig két karodon, majd hasonló módon lazítsd el csípődet, derekadat, hátadat, hasadat és melled izmait. Ezután jön nyakad, majd arcod izmainak ellazítása. Ha arcod összes izmát –nagyon sok van- sikerül ellazítanod, szó szerint leesik az állad. 🙂 Akaratlanul is kinyitod szádat, alsó állkapcsod elnehezedik. Homlokodat és fejbőrödet is lazítsd el.
  • Elnehezülés. Mostanra már az egész tested laza, és nagyon nehéznek érzed. Olyan mintha a tested és a lelked különválna. Nagyon jó érzés, mintha ott lenne az a nehéz, tehetetlen test a földbe döngölve, a szellemed pedig szabadon járkálhat ki-be.
  • Visszatérés. A relaxációt ne pikk-pakk fejezd be. Szánj rá pár percet, hogy magadhoz térj. Ismét figyeld légzésedet és először csak az arcizmaidat, a lábujjaidat, majd egyre több izmot mozgass meg finoman.

Ha relaxációs állapotban maradsz egy darabig, akkor szépen megnyugszik idegrendszered, és utána friss és üde leszel, mintha tényleg aludtál volna egy nagyot. Ez már önmagában fantasztikus, de nem muszáj itt megállnod. Kihasználhatod, hogy ebben a mélyen ellazult állapotban fokozottan képes vagy az “önprogramozásra”. Jól megfogalmazott szuggesztiós mondatokkal javíthatod egészségedet, erősítheted jó, és gyengítheted rossz tulajdonságaidat.


Példák önszuggesztiós mondatokra

„Napról-napra minden tekintetben jobban érzem magam”

„Egészséges vagyok testileg, lelkileg”

„Kisbabám születése csodálatos élménnyel gazdagít”

„Gyermekemmel nyugodt, türelmes vagyok”

„Munkámban eredményes vagyok”

„Beszédkészségem napról-napra javul”

„Alvásom nyugodt és pihentető”

Én Luise L. Hay: Éld az életed című könyvében találtam meg kedvenc önszuggesztiós mondatomat: “ Az élet végtelen körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes… világomban minden rendben van.”

Igyekezz mindig jelen időben megfogalmazni mondataidat (jó a napról-napra megoldás is). Ne azt programozd, hogy “majd minden szép és jó lesz”. A mostban élsz, “most szép és jó minden”.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree