dolgozó kismama, kikapcsolódás

Energiabombák munkaidőre

Csak bámulod a számítógépet, de a betűk egyre homályosodnak szemed előtt… hrrr…. ÉBRESZTŐŐŐŐ!!! Szörnyű ez a „félig nyitott, félig csukott szem állapot”, igaz? Pedig a terhesség során igen gyakori jelenség… pláne munkaidőben. 🙂 A hivatali élet szinte elszívja az ember energiáját. Még ha egyébként izgalmas is a munkád, az álomkór most erősebbnek bizonyul. Szerencsére számtalan módja van, hogy a munkahelyeden feltankold magad egy kis energiával. Tudtad például, hogy a rossz tartás miatt akár 30%-kal kevesebb vér és oxigén juthat az agyadba? A megfelelő tartással egyetemben sokat segíthet rajtad a rendszeres munkahelyi nyújtás/nyújtózás és a helyes légzéstechnika. Minden órából csalj le magadnak 5 percet, hogy regenerálódhass. Ezért még főnököd sem szólhat, hiszen megtérül.

Ötperces frissítő ötletek munkaidőre

  • Lépcsőzz egy kicsit! Ugorj le a büfébe egy üveg ásványvízért, mentolos rágóért (ezek egyébként is felfrissítenek).
  • Menj az egy emelettel lejjebb/feljebb lévő mosdóba (lépcsőzés), és mosd meg arcodat hideg vízzel.
  • Masszírozd/masszíroztasd meg fejedet és válladat. A kemény, feszült területekre 10 másodpercig gyakorolj nyomást. Ne hagyd ki arcodat, álladat sem.
  • Lépj távolabb íróasztalodtól és az asztal szélén megtámaszkodva végezz néhány fekvőtámaszt. Ha ezt cikinek érzed, csak ülve, nyújtott karral dőlj rá az asztalra, és jól nyújtsd meg hát és vállizmaidat.
  • Fogj meg egy-egy csomag nyomtató papírt mindkét kezedben és told ki azokat néhányszor a magasba, majd tested elé, ezután oldalra. Mintha a súlyzóval csinálnád otthon.
  • Szerezz be egy stresszlabdát és időnként jól szorongasd meg. Levezeti a stresszt, felpezsdíti a vérkeringést a karodban, és még erősíti is kezedet, csuklódat és alkarodat.
  • Agytornára fel! Fejts keresztrejtvényt, csinálj meg egy internetes IQ tesztet. Ezek más típusú gondolkodást igényelnek, mint amit munkád során végzel. Hát még ha az eredmény is számít, az izgalom garantáltan felébreszt. 🙂
  • Válts kezet, akármit csinálsz is. Például használd az egeret kicsit bal kézzel, ha jobb kezes vagy. Mókás lesz, meglátod.
  • Két percig ne gondolj semmire (ez nem is olyan könnyű), és légy teljesen mozdulatlan. Utána sokkal világosabban tudsz majd gondolkodni.
  • Használj ki minden alkalmat, hogy felkelhess az íróasztal mögül.
  • Szék helyett ülj fitt-labdára. Felemelő különbség.
  • Cégen belül mindent személyesen intézz (ne telefonálj, faxolj, e-mailezz a szomszédos terembe). Ez munkahelyi kapcsolataidra is jó hatással lesz.
  • Ha sokat kell telefonálnod munkád során, tedd azt séta közben.
  • És van itt még egy dolog. Talán a leghatásosabb. A délutáni szieszta. Ha van rá lehetőséged, ne hagyd ki. Azoknál a vállalatoknál, ahol ez megoldott, a dolgozók egész nap csúcsteljesítményre képesek.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree