anya születik, Baba-mama életmód, baba-mama torna, élet a babával, gyakorlatok szülés utánra, szülés után

Fittmama tréning 1. (gyermekágyi torna)

Igen. Éppen hogy világra hoztad gyermekedet, és én máris mozgásra sarkallak. De ne aggódj, a fittmama tréning első modulja nagyon kíméletes. A gyakorlatok nagy részét akár ágyban is végezheted. 😉 Hogy mégis miért kell ez? Hogy elősegítse gyógyulásodat, felépülésedet a szülésből, hogy javítsa vérkeringésedet, hogy gyengéden vezessen vissza a mindennapokba.

Megmagyarázom. Ha szerencsés vagy és van segítséged, az elkövetkezendő hetekben sokat pihenhetsz. Házimunka és főzés kiadva, neked marad az édes feladat, hogy ellásd babádat és lazíts. De aztán letelik az a néhány hét, a segítők eltűnnek és kezdődnek az örömteli-fárasztó hétköznapok kettesben kisbabáddal (na meg a tesóval, ha van). Szóval a 6 hét pihi után egy csapásra minden a nyakadba szakad. Jobb, ha erre felkészíted tested-lelked.

Az sem elhanyagolható érv, hogy minél hamarabb elkezdesz mozogni, annál könnyebben nyered vissza erőnlétedet és régi formádat. De nehogy megijedj! A fittmama tréning első szintje egy főként intimtornából, nyújtásokból, kényelmes sétákból és az izmok gyengéd átmozgatásából álló program, amit mindjárt a szülés másnapján elkezdhetsz.

Hüvely izmainak erősítése

Az ágyban fekve végezz Kegel gyakorlatokat. Mivel javítja a hüvelyi izmok vérellátását, elősegíti gátsebed gyógyulását. A gyakorlat helyes kivitelezéséről itt olvashatsz.

Medenceizomzat edzése

Feküdj a hátadra, hajlítsd be térdeidet. Talpak a talajon (ágyon). Közelítsd farkcsontodat köldököd irányába, így érezhetően megemelkedik medencéd. Tarts ki 10 másodpercig, majd lazíts. Végezz néhány sorozatot. (A popsit nem kell megemelni.)

Hátizom és derék erősítése

Állj fel, vagy ülj az ágy szélére, húzd ki magad. Tedd tarkódra a kezed és végezz törzsdöntéseket egyenes háttal előre, majd törzshajlításokat oldalra, majd derékból fordulj mindkét irányba.

Nyújtás

Lehet, hogy sajgó gátsebed miatt alig tudsz mozogni, a fekvéstől viszont elgémberedhetnek tagjaid. Napjában többször is mozgasd át kissé, majd nyújtsd le főbb izomcsoportjaidat. Felsőtest nyújtásához katt ide. Ládaid nyújtásához pedig itt találsz gyakorlatokat.

Könnyű séta

Már a szülés napján jót tesz, ha teszel pár lépést a folyosón. Ahogy erősödsz napról napra, úgy növeld a séta időtartamát is (kapaszkodónak pedig ott lesz a babakocsi, ha levegőzni viszed a picurt).

Figyeld tested jelzéseit! Ha nem esik jól egy mozdulat, ne erőltesd. A 6 hét során fokozatosan emeld a séták idejét és végezd el többször a fent említett gyakorlatokat. A keményebb edzéseknek még nem jött el az ideje, de a gyermekágy letelte után, ha orvosod is mindent rendben talált, elindulhatsz fitt önmagad felé vezető úton.

De haladjunk csak lépésről lépésre! Nemsokára jelentkezem a fittmama tréning 2. részével.


.


FITTMAMA PROGRAM – „nyerd vissza régi alakodat… vagy még annál is jobbat!”

Egy komplett, egyedülálló életmód program kimondottan kisgyermekes anyukáknak!

A tartalomból: Baba-mama torna/babás Pilates/Otthoni kardió intervall edzés videó, átfogó táplálkozási és edzés terv, időszervezés kisgyermekes anyukáknak, edzést segítő torna kártyák, receptek…

.

.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree