Meditatív mozgásformák kismamáknak

Tai Chi, jóga, Pilates, úszás. Kímélő, mégis rendkívül hatásos mozgásformák. Energiával töltenek fel, szelíden erősítik izmaidat, hajlékonnyá tesznek és ráadásként harmonizálják a szétválaszthatatlan test-lélek-szellem triót. Ha egyik-másik irányzatot beiktatod edzés rutinodba, nem jelent majd problémát a terhességgel járó többletsúly cipelése, könnyebben kezelheted a stresszhelyzeteket, jobban viseled majd a vajúdást, megkönnyítheted, lerövidítheted a szülést.

Tai Chi

• A Tai Chi lassú meditációs mozgás és keleti harcművészet ötvözete.
• Tisztaság, világosság, lassúság, egyensúly, nyugalom.
• A nyújtó és forduló mozgások lelazítják ízületeidet, gerincedet, tested feszültséggócait. Ezzel  szabad utat engednek a chi-nek (energia, életerő), amelynek megfelelő keringése nélkülözhetetlen az egészségben.
• Megtanulsz általa megfelelően lélegezni és relaxálni.
• Lábfejet megcélzó gyakorlatainak hatására javul vérkeringésed, csökken az ödéma kialakulásának kockázata.
• Fordulékonyabb, hajlékonyabb leszel. Pocakosan is minden nehézség nélkül kötöd majd be cipőfűződet. 🙂 Anyukaként pedig könnyedén emelgetheted rohamosan gyarapodó kisbabádat.

Íme egy videó a 108 mozdulatból álló gyakorlatsorsorról




Jóga

• Hosszan kitartott nyújtások és pozitúrák (ászanák) jellemzik.
• Segít a helyes légzéstechnika elsajátításában és a relaxációban.
• Fizikai hatásai: megelőzhető általa az ödéma és a lábikra görcse, ami a terhesség késői szakaszában igen gyakori. Erősíti és „masszírozza” a hasizmokat, stimulálja a bélműködést, szabályozza az étvágyat. Segít ellazítani a szülőcsatornát.
• Mentális hatások: kiegyensúlyozottá, nyugodttá tesz, javítja koncentráló képességed. Növeli energiaszinted.
• Gyakorlatokat itt találsz.

Pilates

• A jóga és az erősítő edzés keveréke.
• A törzs izomzatára koncentrál, erősíti a has- és hátizmot, megtanít a helyes tartásra.
• Míg a jógát kitartott, statikus gyakorlatok jellemzik, addig a Pilatesnél az egyik gyakorlat „átfolyik” a másikba.
• Szálkás, nyúlánk testet eredményez.
• Igen hatásos stresszűző, és erősíti immunrendszeredet is.
• Ha szeretnéd kipróbálni, katt ide!

Úszás, aquanatal

• Mikor a vízben vagy – mint gyermeked a méhedben – felerősödhet benned babádhoz való közelség érzése.
• Az úszás és a vízben végzett torna leveszi a terhet ízületeidről, fáradt hátadról.
• Kismamaként fantasztikus érzés újra könnyűnek lenni, lebegni.
• Mindezek mellett erősödnek izmaid, javul a vérkeringésed, megnő a tüdőkapacitásod.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree