felkészülés a szülésre, gyakorlatok kismamáknak, gyakorlatok szülés utánra, kismama egészség, kismama jóga, kismama pilates, mozgásformák kismamáknak, terhesség és stressz

Meditatív mozgásformák kismamáknak

Tai Chi, jóga, Pilates, úszás. Kímélő, mégis rendkívül hatásos mozgásformák. Energiával töltenek fel, szelíden erősítik izmaidat, hajlékonnyá tesznek és ráadásként harmonizálják a szétválaszthatatlan test-lélek-szellem triót. Ha egyik-másik irányzatot beiktatod edzés rutinodba, nem jelent majd problémát a terhességgel járó többletsúly cipelése, könnyebben kezelheted a stresszhelyzeteket, jobban viseled majd a vajúdást, megkönnyítheted, lerövidítheted a szülést.

Tai Chi

• A Tai Chi lassú meditációs mozgás és keleti harcművészet ötvözete.
• Tisztaság, világosság, lassúság, egyensúly, nyugalom.
• A nyújtó és forduló mozgások lelazítják ízületeidet, gerincedet, tested feszültséggócait. Ezzel  szabad utat engednek a chi-nek (energia, életerő), amelynek megfelelő keringése nélkülözhetetlen az egészségben.
• Megtanulsz általa megfelelően lélegezni és relaxálni.
• Lábfejet megcélzó gyakorlatainak hatására javul vérkeringésed, csökken az ödéma kialakulásának kockázata.
• Fordulékonyabb, hajlékonyabb leszel. Pocakosan is minden nehézség nélkül kötöd majd be cipőfűződet. 🙂 Anyukaként pedig könnyedén emelgetheted rohamosan gyarapodó kisbabádat.

Íme egy videó a 108 mozdulatból álló gyakorlatsorsorról




Jóga

• Hosszan kitartott nyújtások és pozitúrák (ászanák) jellemzik.
• Segít a helyes légzéstechnika elsajátításában és a relaxációban.
• Fizikai hatásai: megelőzhető általa az ödéma és a lábikra görcse, ami a terhesség késői szakaszában igen gyakori. Erősíti és „masszírozza” a hasizmokat, stimulálja a bélműködést, szabályozza az étvágyat. Segít ellazítani a szülőcsatornát.
• Mentális hatások: kiegyensúlyozottá, nyugodttá tesz, javítja koncentráló képességed. Növeli energiaszinted.
• Gyakorlatokat itt találsz.

Pilates

• A jóga és az erősítő edzés keveréke.
• A törzs izomzatára koncentrál, erősíti a has- és hátizmot, megtanít a helyes tartásra.
• Míg a jógát kitartott, statikus gyakorlatok jellemzik, addig a Pilatesnél az egyik gyakorlat „átfolyik” a másikba.
• Szálkás, nyúlánk testet eredményez.
• Igen hatásos stresszűző, és erősíti immunrendszeredet is.
• Ha szeretnéd kipróbálni, katt ide!

Úszás, aquanatal

• Mikor a vízben vagy – mint gyermeked a méhedben – felerősödhet benned babádhoz való közelség érzése.
• Az úszás és a vízben végzett torna leveszi a terhet ízületeidről, fáradt hátadról.
• Kismamaként fantasztikus érzés újra könnyűnek lenni, lebegni.
• Mindezek mellett erősödnek izmaid, javul a vérkeringésed, megnő a tüdőkapacitásod.



Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree