Súlygyarapodás trimeszterenként

A kismamák BMI-táblázata egy útmutató arra vonatkozóan, hogy a kilenc hónap során hány kilót tanácsos felszedned. Legalább ennyire fontos azonban, hogy a szaporodó kilók a trimeszterek során hogyan oszlanak el. Érdemes időnként „mérlegelned”, nem túl gyors-e a súlygyarapodás tempója, nehogy elszaladjon veled a ló. Az elhízás nem csak esztétikai kérdés, sajnos nagyon komoly következményei is lehetnek.

Az elhízás veszélyei

  • Terhességi cukorbetegség
  • Magas vérnyomás
  • Terhességi toxikózis
  • Húgyúti fertőzések, vesemedence gyulladás
  • Ödéma
  • Alvási zavarok
  • Gyomor-záróizom rendellenesség (reflux)
  • Aranyér
  • Striák (terhességi csíkok) kialakulása
  • Túl nagy méretű magzat
  • Magasabb a magzati velőcső-záródási rendellenesség kockázata
  • Gyakoribb császármetszés

Ahogy azt már említettem, érdemes időnként a mérlegre állnod és nyomon követned súlygyarapodásodat. Nem mindenkinek van szüksége az effajta ellenőrzésre. De ha eleve súlyfelesleggel indítottál, vagy hajlamos vagy a hízásra, sokat segíthetnek a következő ábrák.


“Súlygyarapodás trimeszterenként” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. Szia!
    24 hetes kismama vagyok, és eddig 6 kg-ot sikerült magamra pakolni. Mindezt a 2. trimeszterben. Szerinted ez még rendben van, nornális, vagy már kicsit sok? Normál testsúlyról indítottam (164 cm, 58 kg). Max. 70 kg szeretnék lenni a terhesség végéig. Hogy osszam el a továbbiakban szted azt a maradék 6 kg-ot? Vagy a 70 kg kevés?
    Köszi válaszod!
    Nagyon tetszik az oldalad, rendszeresen tornázom!

  2. Ibolya!Teljesen rendben van a 6 kiló, és hogy hogyan oszd el a tervezett maradék hatot, abba azért a testednek, az alkatodnak, a baba súlyának, a hormonháztartásodnak is lesz beleszólása. 🙂 De ha ügyesen tornázol továbbra is és következetesen táplálkozol, akkor elégedett leszel magaddal a 9. hónap végén is, az biztos! Örülök, hogy tetszik az oldal!

  3. Én egy 26hetes kismama vagyok!
    64 kiloval kezdtem és most vagyok 70,80 kg! egy kicsit félek,h már a 70kilonál már túl vagyok és még hízni fogok tudom!Az lenne a kérdésem, h 26 hét alatt nem sok a 61 kiló?,és még mennyit hízhatok te szerinted vagyis mennyi lenne még az egészséges súlygyarapodás a kilenc hónap végéig!
    előre is köszönöm a válaszod!

  4. Marianna! Ez attól is függ, hogy az a kezdő 64 kiló az milyen testalkatnak számított nálad. Ha magas lány vagy, akkor normálisnak mondható, de ha alacsonyabb vagy, akkor lehet, hogy már a teherbeesésedkor volt egy kis túlsúlyod. Ha ez utóbbi áll fenn, akkor igyekezz tudatos táplálkozással (nem fogyókúrával), rendszeres tornával minimálisra beállítani a súlygyarapodásod ütemét. Általánosan 8-12 kilós súlygyarapodás tekinthető normálisnak, az eredeti testalkattól függően. Ha vékony lány vagy, akkor inkább a felső határhoz közelíts, ha kicsit gömbölyűbb, akkor az alsóhoz. A legfontosabb, hogy egészséges, tápláló fogásokat egyél, sok zöldséggel, gyümölccsel. Tornázz, mozogj örömmel és rendszeresen és akkor meglátod, nem lesz baj! 🙂 Élvezd a várandósságot!

  5. Szia!

    Az lenne a kérdésem hogy a torna segít a kézzsibbadásán?
    Mert már annyi mindent olvastam hogy igazából nem tudom.
    Köszönöm válaszod!

    34 hetes kismama.

  6. Szia! A tornával felpezsdíted a vérkeringésedet, így az ilyen eredetű panaszokat enyhítheti, de ha más a zsibbadás oka, akkor nem fog használni. Orvosoddal beszéltél? Cukor szűrésed eredménye rendben?

  7. Szia!
    Köszönöm válaszod!az orvosom azt mondta hogy ez a terhességgel jár.
    Minden eredményem rendben van.Azt mondták teljesen jók.
    A jóga is használhat?

  8. Ha rendben van minden eredmény, akkor tornára fel! 🙂 Minden, ami az izmaidat munkára serkenti – így a jóga is- , felpezsdíti a vérkeringésed, így enyhítheti a zsibbadást. Ha nem is múlik el, ezernyi pozitív hatása van a tornának rád és a magzatodra nézve is, szóval csak az előnyötökre válik!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree