Táplálkozás a második trimeszterben

Mintha kicseréltek volna. Tele vagy energiával, repesel az örömtől, hiszen szépen gömbölyödik pocakod és kis lakója is igen aktívan éli mindennapjait. A második trimeszter a terhesség legproblémamentesebb időszaka. Az állandó fáradtság a múlté és vége az émelyítő reggeleknek is. Színre lép a kívánós, jó étvágyú kismama. 🙂 Persze továbbra is ugyanolyan fontos a változatos, teljes értékű táplálkozás. Figyelj oda, hogy mi kerül tányérodra, így segíthetsz magzatodnak szépen fejlődni. Kis odafigyeléssel egy csomó kellemetlenségtől –terhességi diabétesz, magas vérnyomás, stria, elhízás-, megkímélheted magad, és még az alakodat is könnyebben nyered majd vissza szülés után.

Így állítsd össze étrended

  • Egyszerű szénhidrátok (fehér kenyér, cukor) helyett lehetőséged szerint válassz teljes őrlésű termékeket (hántolatlan rizs, teljes őrlésű kenyér). Ezek rosttartalma serkenti anyagcserédet, így elkerülheted a székrekedést.
  • Fogyassz napi 5 adag gyümölcsöt-zöldséget! (Egy adag például: egy paradicsom/egy kis fürt szőlő/1 pohár narancslé/1 marék cseresznye.) Ez hozzájárul vitamin- és ásványi anyag szükségleted fedezéséhez.
  • A fehérje és a kalcium nélkülözhetetlen a magzat csontozatának fejlődéséhez. Naponta legalább kétszer fogyassz tejet illetve tejterméket. A túrónak és a tojásnak például igen magas a fehérjetartalma. Ebből az értékes tápanyagból kismamaként nagyjából 10 grammal kell többet bevinned napi szinten.
  • Heti kétszer hal is kerüljön tányérodra, mivel a benne lévő omega 3 zsírsav nagyon kell a magzat agyi és idegrendszeri fejlődéséhez, és a koraszülés kockázatát is csökkenti.
  • Kerüld a puffasztó ételeket és a szénsavas italokat a kellemetlen szívdobogásérzés elkerülése végett.
  • Mértékkel sózz, mert a só megköti a vizet, elősegíti az ödéma kialakulását. Amit viszont használsz, az jódozott legyen. A jód nagy szerepet játszik a magzat egészséges pajzsmirigyműködésében és értelmi fejlődésében.
  • Édesítéshez próbáld ki a nullkalóriás steviát.
  • Igyál 2-3 liter vizet

Na igen, itt vannak ezek fránya szabályok, de mi lesz a mennyei ízű zsíros falatok után sóvárgó kismamával?! 🙂 Terhesség alatt ényleg nagyon fontos a tudatos táplálkozás, de azért legyünk életszerűek. Néha szabad engedni a csábításnak! Töltött dagadót kívánsz krumplipürével? Nosza rajta! A lényeg, hogy ne veszítsd el a kontrollt. Egyébként is figyelj arra, hogy inkább többször egyél keveset. Ha annyira jól esik az az ebéd, akkor repetázz belőle, de egy kicsit később.

Az első trimeszter táplálkozási tanácsaiban a vitaminokat rendszereztem táblázatba, most ismerkedj meg a legfontosabb ásványi anyagokkal is.


Szólj hozzá!

Spam Protection by WP-SpamFree

Kövess!
Címkefelhő
Legutóbbi hozzászólások
admin: Györgyi, ha jól esik, megcsinálhatod heti 3-5-s...
admin: Tünde, iratkozz fel a tornavideo.hu ingyenes zón...
Tunde: Szia! En 18 eves vagyok 48 kilo es szeretnem a po...
Györgyi: Szia Enikő! Most vagyok 6 hetes terhes. Azt sz...
admin: Lili, ne haragudj a késői válaszért. Gratulál...
admin: Kedves Timi, ez a te döntésed. Vedd figyelembe k...
admin: Kedves Judit, szívből gratulálok várandóssá...
admin: Kedves Mónika. Várlak titeket szeretettel. Nem n...
admin: Bogi, szívből gratulálok várandósságodhoz! :...
admin: Ingrid, szívből gratulálok kislányod születé...
BMI

Testtömeg (Kg) Magasság (cm)

BMI