fogyókúra, kismama egészség, kismama táplálkozás, receptek kismamáknak, receptek szoptatós anyukáknak, természetes várrandósság

Tápláló reggeli ötletek

...

Ropogós pirítós, friss sajttal, zöldpaprikával, egy csésze gőzölgő teával. Ennél jobban nem is indulhatna a nap. A rendszeres reggeli fontosságát egyszerűen nem lehet túlértékelni. Egy egész délelőttre ellát a fizikai és szellemi tevékenységekhez szükséges energiával, fokozza teljesítményedet, javítja a memóriádat és a kognitív funkciókat. A tápláló reggelivel felvértezed magad a napra. Jobban bírod a stresszt, kiegyensúlyozottabbá válsz.

A reggeli fontosságát annak angol elnevezése –„breakfast”, azaz a böjt megszakítása- is bizonyítja. Éjszaka tested elhasználja az elraktározott glükózt, vagyis kell az a reggeli, hogy tested újra üzemanyaghoz jusson. Ha rendszeresen reggelizel, kisebb valószínűséggel támadod majd meg délben a hűtőszekrényt, hogy korgó pocakodba bepakold annak tartalmát. 🙂 Sokan állítják ennek az ellenkezőjét: „ha kihagyom a reggelit, egész nap kevesebbet eszem”. Ennek pusztán egy oka van: ha finomított lisztet tartalmazó, rostban szegény, de cukorban dúskáló reggelit fogyasztasz. Ez nem jó, mert a finomított cukor csak egy gyors energiabomba, amelynek hatása pikk-pakk elillan, utánpótlás után ácsingózó gyomrot, ingerültséget hagyva maga után. Így aztán beindul egy ördögi kör és valóban egész nap csak falnál.

Akkor milyen is az egészséges reggeli? Rostban, vitaminokban gazdag és mindhárom alapvető tápanyagot tartalmazza:  szénhidrátot, zsírt és fehérjét.

Tápláló reggeli ötletek

  • müzli (nem cukrozott) tejjel vagy gyümölcslével
  • rozskenyér avokádóval megkenve, friss zöldséggel tálalva
  • hamlet juhtúróval, csirkemell sonkával, paradicsommal
  • tejberizs kis mézzel, esetleg steviával (növényi alapú nullkalóriás, egészséges édesítőszer)
  • zabkása (Tejben főzz kis kis adag zabpelyhet, amíg sűrű nem lesz. Cukor helyett banán darbkákkal édesítsd)
  • müzliszelet
  • teljes őrlésű pékáru
  • tojásrántotta friss zöldséggel, barna kenyérrel
  • gyülölcsturmix (Tartalma: friss gyümölcs, zabkorpa, zabpehely, tej)
  • bundás kenyér rozscipóból
  • natúrjoghurt, friss gyülölccsel
  • házilag készített krémtúró (tejföl, túró, gyümölcs krémesre keverve)

Legközelebb a tízórai és az uzsonna fontosságáról olvashatsz majd, addig is „reggelizz, mint egy király”! 🙂

2 Comments

  1. Bea

    Ez nagyon hasznos cikk, nagyon jó ötletek vannak benne. Meg a hozzászóló lekváros oldala is. 🙂 Csak hogy tudjátok, a nevére kell rákattintani, úgy linkel az oldalára.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree