anya születik, Baba-mama életmód, felkészülés a szülésre, gyakorlatok kismamáknak, gyakorlatok szülés utánra, kismama egészség, Kismama életmód, kismama torna, szülés után, természetes várrandósság

Interjú a Nők Lapja Cafe intimtorna szakértőjével

.

.

Új mozgásformát szeretnék becsempészni edzéstervedbe. Egy láthatatlan, titkos, nagyon hatásos és fontos mozgásformát: az intimtornát. Felkerestem a Nők Lapja Café intimtorna szakértőjét, Rusznák Tiborné Ágit egy kis információgyűjtés céljából. Íme, az interjú.

Ági, mesélj egy kicsit magadról! Ki vagy, mit csinálsz…

Kétgyermekes családanya vagyok. Testnevelő tanári diplomám megszerzése után folyamatosan képeztem magam a sport különféle területein. Csináltam mindenfélét: tanítottam általános iskolában, dolgoztam kerámia műhelyben, vezettem napközis táborokat, gyerektorna foglalkozásokat. Ami mindig jelen volt az életemben, az a mozgás, a sport.

Mikor találkoztál Kriston Andrea módszerével?

Mikor betöltöttem a 45-ik életévemet megérett a helyzet, hogy elgondolkozzak rajta, mi leszek, ha nagy leszek. 🙂 Ezidőtájt keltette fel érdeklődésemet a Kriston-féle intimtorna, és 2000-ben el is végeztem a tréneri tanfolyamot. Azóta már több mint ezer lányt és asszonyt tanítottam meg a gáttáji izmok működtetésére.

Miért olyan fontos az intimtorna?

Az intimtornával a medencefenék izmait erősíthetjük meg. Ezek felelősek a vizelet és a széklet megtartásáért, valamint a felettük lévő hasi szervek megtámasztásáért. A torna segít még a szülés utáni regenerálódásban, nőgyógyászati műtétek utáni gyors felépülésben, orgazmus-problémák megoldásában, menstruációs fájdalmak csökkentésében.

Mennyit kell gyakorolni?

Napi kétszer. A reggeli gyakorlás csak pár percet vesz igénybe, az esti azonban ennél többet, 15-20 percet. 4 hónap elteltével a gyakorlatok egy része elhagyható, ekkor már az esti gyakorlás csak 5 –10 perces.

Kinek ajánlod az intimtornát?

Mindenkinek! Hiszen biztosan minden nő szeretné megőrizni medencealapi izmainak erejét! Nincs ugyanis olyan akaratlagosan működtethető izom a testünkben, amely tréning nélkül megtartaná fiatalos erejét. Az az izom, amit nem edzünk rendszeresen, sorvadásnak indul. Az elején még minden jel nélkül, aztán egyre zavaróbb tüneteket produkálva.

Kismamáknak azért is ajánlatos az intimtorna, mert szülés után igen gyakran lépnek fel inkontinens tünetek. Ilyenek például a nevetés, tüsszentés vagy egyéb erőlködés által kiváltott vizeletcsepegés vagy a „csak érjek el a vécéig” szindróma. Ezek sajnos kezelés hiányában állandósulhatnak is – az anyák mintegy negyede a szülést követően még évekig kénytelen együtt élni velük.

És mi a helyzet a szüléssel? Könnyíthet rajta az intimtorna?

De még mennyire! Az intimtornán a kismamák megtanulják az izmok tudatos, koordinált irányítását. A tudatos lazítás segít a szülés közbeni ellazításban. A rendszeres edzés hatására a szülésben részt vevő izmok rugalmasabbak, elasztikusabbak lesznek, a rugalmas izom pedig kevésbé sérülékeny. Sok esetben elkerülhető így a gátmetszés, és a szülés után a gát helyreállítódása gyorsabb és teljesebb lehet. És még valami: annak a kismamának is fontos a torna, aki előre tudja, hogy császármetszéssel fog szülni, hiszen a növekedő méh súlya az ő esetében is nagy megterhelést ró a gátra. Mindenképpen jobb előre gondolkodni és már a várandósság előtt vagy alatt megcsinálni a tréninget.

Apropó, hogy néz ki egy ilyen tréning?

A Kriston Intim Torna (KIT) tanfolyam 12 óra időtartamú. A tanfolyam elején a résztvevők kitöltenek egy kérdőívet, amelynek alapján elkészül egyéni programjuk. Ez azokat a gyakorlatokat tartalmazza – megfelelő ismétlés számmal, – amelyeket ahhoz kell elvégeznünk, hogy kb. 4 hónap alatt a gáton lévő izmaink megerősödjenek.

Az első óra valójában egy elméleti oktatás, amelynek keretében megismerkedünk a medence felépítésével, megtanuljuk, hogy milyen izmok találhatók a medencefenéken, hogy melyek azok a tünetek, amelyeken az intimtorna segíthet. Ilyenkor mindig megmutatom kedvenc grafikonomat is, amelyek a hüvely szorítóerejének változását mutatják. Ez az erő 10 hét alatt több mint 100 százalékkal növekedik a speciális torna hatására. Ez az ábra fellelkesít minden résztvevőt. 🙂

Ezután következik a gyakorlás! Az izmok akaratunktól függő szorítása egyre nagyobb erővel. Így tudjuk ugyanis növelni az izom tömegét és erejét. Megtanuljuk az izmok ellazítását is, hiszen az oxigén és a tápanyagok főleg ellazult állapotban jut a szövetekhez.

Hol találnak rád az intimtornázni vágyók?

Bővebb információt az induló tréningekről a weboldalamon találtok, a Nők Lapja Café szakértői oldalán pedig kérdéseiteket tehetitek fel.

3 Comments

  1. admin

    Klaudia! Ennél többet – gondolom magáról a technikáról szerettél volna többet megtudni – nem fog elárulni egyik Kriston intim torna tréner sem. És ez nem csak azért van, mert különben nem mennél el a tanfolyamra. A speciális gyakorlatokat tényleg úgy tudod mesterfokon 🙂 elsajátítani, ha egy képzett oktató ad útmutatást. Ha ennyire érdekel a dolog, iratkozz be egy tanfolyamra, biztosan nem bánod meg.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree