Baba-mama életmód, baba-mama torna, élet a babával, fogyókúra, hatékony időgazdálkodás, sport a babával, vissza a munkába

Használd ki a holtidőket!

A minap a játszótéren egy anyuka társam határidőnaplójára kétségbeesetten mutogatva igyekezett bebizonyítani, hogy „egyszerűen tényleg semmi ideje nincsen tornázni”. A kicsi ugyanis bölcsis, ő dolgozni kénytelen, na meg ott van még az ovis nagytesó is. Apuka csak este 8-tól elérhető, nagyszülők a messzi távolban, bárminemű szabadidős tevékenység pedig a gyerekekkel töltött idő és a háztartás rovására menne. Márpedig azt az úszógumit csak le kéne adni valahogy.

Vannak nehéz sorsok, nehéz időszakok, előfordul, hogy a napi testedzés tényleg csak nagy lemondások árán jönne össze. Márpedig ha a gyerekkel töltött drága időről van szó, akkor nem akarunk kompromisszumot kötni. Ne aggódj, ha ismerős is a szituáció, van megoldás. Ha tényleg meg akarod oldani ezt az időhiány adta problémát, akkor íme, néhány tipp, hogyan is vihetsz egy kis dinamikát mindennapjaidba úgy, hogy az összeegyeztethető legyen életviteleddel.

Ha végignézed egy napodat, egy csomó lehetőség adódik mini edzésekre.

  1. Ébredés után kapcsold be a rádiót és táncolva végezd reggeli feladataidat. Lehet, hogy ez így elsőre túl merésznek tűnik, de hidd el, le sem tudod majd törölni a vigyort az arcodról, ha ilyen bulisan kezded a napod. Mindenesetre feldobóbb, mint a híreket hallgatva gyártani a szendvicseket. 🙂
  2. Amit csak tehetsz, gyalogosan intézz a nap folyamán. Ha megoldhatatlan, legalább parkolj egy-két kilométerre vagy szállj le a buszról néhány megállóval a munkahelyed/óvoda/bölcsöde előtt. Egy kis tempós séta felpörgeti az anyagcserédet, élénkít, jó zsírégető és állóképesség növelő.
  3. Lift helyett válaszd a lépcsőzést.
  4. Telefonálás közben sétálj.
  5. Ha dolgozol és ülőmunkát végzel, felfrissíthet néhány tornagyakorlat.  Pl: Nyújtsd ki lábadat és emeld többször csípőmagasságig. Hajlítsd, majd nyújtsd lábadat. Feszítsd vissza, majd egyenesítsd ki lábfejedet. Feszítsd meg, majd lazítsd el hasizmodat/farizmodat.
  6. E-mail küldése/telefonálás helyett menj oda kollégádhoz. Jót tesz a személyes kapcsolatoknak is.
  7. Aktivizáld magad a játszótéren! Focizz, fogócskázz, bújócskázz, mászókázz, ugróiskolázz. A játék hevében észre sem veszed, hogy olvadnak a zsírpárnák, és gyermekednek is nagy örömöt szerzel. Az is számít valamit, ha nem a padon csücsülve, hanem sétálva dumcsizol a többi anyukával. 😉
  8. Végezd a házimunkát gyorsan és hatékonyan. Egy alapos porszívózás nem csak a szobát teszi rendbe, hanem karizmaidat is.
  9. Amíg melegíted az ételt, csinálj guggolásokat vagy ugrálj, fuss helyben.
  10. Legyen a testedzés közös program gyermekeddel. Ha már nagy, te futhatsz mellette, amíg ő kerékpározik. Ha még pici, végezzetek baba-mama tornát. Számodra kiváló „súlyzós” edzés lesz, és a baba is többet fejlődik tőle, mint a huszadszorra elé rakott búgócsigától.
  11. Miközben gyermekeddel az esti mesét nézitek, telepedj le a szőnyegre és végezz talajgyakorlatokat.
  12. Esti tévézés alatt tekerd a szobabiciklit.
  13. Zuhanyzás közben pedig elvégezheted a nyújtógyakorlatokat,  a meleg úgyis szépen lelazítja az izmokat.

Ezek a tippek így egyenként jelentéktelennek tűnhetnek, de nehogy azt hidd, hogy összeadódva nem érnek fel egy aerobik órával. Sok kicsi itt is sokra megy. 🙂

Ha van ötleted hasonlóan időtakarékos megoldásokra, oszd meg velünk!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree