aktív kismama, kismama egészség, Kismama életmód, mozgásformák kismamáknak, terhesség és stressz

Úszás, a lebegés öröme

Az úszómedence a kismamák oázisa. Fantasztikus érzés, hogy amint besétálsz a vízbe, az átveszi terhedet, szinte lebegsz, mintha nem hatna rád a gravitáció. Ez főként akkor áldásos, ha már jó nagy a pocid és az extra súly miatt a lábaid is kezdenek „kikészülni”. Nyáron a nagy hőségben a strandvizek vagy természetes vizek kellemes hűsítő hatását is kiélvezheted, de télen is áldozhatsz ennek a kíméletes, de nagyon hatékony mozgásformának, biztosan van legalább egy uszoda vagy fürdő lakóhelyed közelében. Ha eddig nem sportoltál semmit, akkor is belekezdhetsz az úszásba, hiszen egyéni fizikai erőnlétednek megfelelő ritmusban tempózhatsz, senkihez nem kell alkalmazkodnod. Jó választás a mellúszás, hiszen szépen erősíti a hát izmait, elősegíti a helyes tartás kialakulását. Ha pedig elfáradtál, válts hátúszásra, vagy egyszerűen csak lebegj a vízen. Meglátod, az úszástól ellazulsz, felfrissül tested-lelked.

Miért jó az úszás?

  • Átmozgatja, erősíti az egész testet, miközben szépen le is nyújtja azt.
  • Tehermentesíti az ízületeket.Nagyszerű hatással van a szív-és érrendszerre.
  • Megelőzhető általa a végtagok duzzanata, az ödéma.
  • Segíti a nyugodt alvást, kellemesen kiszívja az embert.
  • Erősíti a medencetáji izmokat, ami nagyban megkönnyítheti a szülést.
  • Nyáron a nagy melegben lehűt, télen pedig nyári hangulatot hoz a szürke napokba.
  • Kissé monoton mozgásforma, ezért jó stresszoldó.
  • Kitartásra nevel.

Az uszodák víztisztasága ma már nagyon szigorú EU-s előírásoknak kell, hogy megfeleljen, így a fertőzésektől sem kell tartanod…persze, ha nagyon érzékeny vagy, akkor beszélj előtte orvosoddal. A természetes vizek közül a tenger tiszta, sós vize egyáltalán nem veszélyes fertőzések szempontból, a tavak vizére viszont már többen reagálnak bacikkal, gombával. Sokszor nem is maga a víz, hanem annak környéke, illetve a mellékhelyiségek jelentenek veszélyt a fertőzések szempontjából.

Hogyan kerüljem el a fertőzéseket?

  • Ne ülj le a strandon a medence szélére, a vizes padokra, székekre, valamint a wc-ülőkére!
  • Mosdó használata előtt is moss kezet, ne csak utána.
  • Ha leülnél egy padra, akkor előbb teríts le egy törülközőt.

A nőgyógyászokat egyébként megosztja a kérdés, hogy ússzon-e a kismama. Az egyik tábor nem bízik a vizek tisztaságában és kockázatosnak tartja az úszást, az orvosok másik csoportja viszont lazábban áll a kérdéshez, mondván, ha el is kapnál valami fertőzést, azt terhesség alatt is könnyen ki lehet kezelni…emiatt pedig ne mondj le egy olyan mozgásformáról, ami szinte a kismamáknak lett kitalálva. Egy azonban biztos: ha nyitott a méhszájad, tilos az úszás! Amúgy pedig beszéld meg a kérdést választott orvosoddal, akiben valószínűleg maximálisan megbízol.

KÉSZÜLJ FEL! Ingyenes edzésterv és mintaétrend szülés utánra…

One Comment

  1. lcapri

    szia Eniko,

    nekem a dokim azt javasolta, hogy ha tartok a fertozestol, akkor hasznaljak tampont, biztos, ami biztos. A termeszetes vizeket amugy en is elkerulom…

    udv,

    lcapri

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree