felkészülés a szülésre, gyakorlatok kismamáknak, Kismama életmód, kismama jóga, mozgásformák kismamáknak

Szüléskönnyítő aquanatal

.

A kánikula még várat magára, de a dagonyázásról nem kell lemondanod. Ha épp nincs strandidő, irány az uszoda! A víz a kismamák közege, amiben nem csak úszkálni, hanem egy jót tornázni is lehet. Próbáltad már az aquanatalt? A módszert egy kubai születésű bába, Marina Alzugaray fejlesztette ki. Jógából, hastáncból és sokéves vizes tapasztalataiból (a hölgy delfinkutató is) kovácsolta össze ezt a mozgásformát, amelynek gyakorlásával testben és lélekben is felkészülhetsz a szülésre. A módszer segít, hogy összhangban legyél saját magaddal, nőiségeddel és magzatoddal. Az aquanatalba teljesen kezdők is belevághatnak, olyanok, akik várandósságuk előtt semmit nem mozogtak. Csupán veszélyeztetett terhesség és nyitott méhszáj esetén ellenjavallott.

Az úszásról szóló cikkemben már felsoroltam a vízben való mozgás előnyeit. Az aquanatal viszont tartogat még számodra néhány meglepetést:

  • segít egyensúlyban hozni szervezeted vízháztartását
  • javítja hangulatodat, testtudatodat
  • könnyebbé, gyorsabbá teszi a vajúdást
  • segíti a szülés utáni regenerációt
  • erősíti babáddal való kapcsolatodat
  • elősegíti a sikeres szoptatást
  • pozitív hatással bír idegrendszeredre és a babádéra is

A módszer hívei szerint a szülésre aquanatal-órákon készülő kismamák gyermekei nyugodtak, kiegyensúlyozottak lesznek. Egy próbát megér nem? Itt találsz bővebb információt a módszerről.

Azért remélem most már állandósul a jó idő, és a strandon is lubickolhatunk. 🙂

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree