Nyaralás a kicsikkel

Ez is megvolt. És milyen jó volt! Egy hét nyaralás a két picurral. Nem lehetetlen, sőt! A “fagyit kérek”, “nem akarok hazamenni!”, “azt a kisautót akarom!”, “nem akarok kijönni a vízből!”, “méééég csúszdázzunk!” kezdetű érzelemkitörések hamar a feledésbe merülnek és a nyaralás páratlan emlékként bővíti közös élményeink tárházát. Strandolás, úszkálás, bolondozás, homokvár építés, vízibiciklizés, hajókázás, vízicsúszda, limonádé, hekk, vízparti séták és az elmaradhatatlan mozgás. Te sem szeretnéd, hogy az idei nyaralásod egyetlen sportszáma a maratoni napozás legyen? Akkor íme, néhány ötlet, hogyan is töltheted el aktívan az időt gyermekeiddel a strandon:

1. Hancúrozás a vízben

.

A víz csalóka közeg, hiszen amíg benne vagy nem is érzed micsoda munkát végeznek izmaid. Beszéljünk úszásról, vízi aerobikról, labdázásról, ugrálásról, a gyerekek pörgetéséről, vízbe dobálásáról; a víz neked dolgozik, átveszi a terhet, kellemesen hűsít, kíméli ízületeidet. Csak mikor a felhőtlen hancúr után kikászálódsz a vízből veszed észre, hogy ez felért egy aerobik órával. Gyermekeiddel való pancsolás, dagonyázás közben hihetetlen energiák szabadulnak fel, örömteli élmény ez neked is, nekik is. És még egy áldásos hatása van: estére úgy kiszívja őket a víz és a nap, hogy szívesebben fogadják majd az esti alvást, mint valaha. 🙂 Így legalább az esték megmaradnak neked és párodnak.

2. Vízi sportok

.

Ha vízparton nyaralsz, szinte adják magukat a jobbnál jobb vízi sportlehetőségek: vízibiciklizés, csónakázás, kenu, banánozás, vitorlázás… Kemény edzések ezek, de ki figyel erre, mikor olyan jót mulattok közben? Meglátod a kicsiknek is hogy ragyog majd az arca, hiszen ők ösztönösen keresik az izgalmas mozgásformákat, amikor új helyzetekben próbálhatják ki magukat. Meg fognak veszni, hogy ilyen játékos és belevaló anyukájuk van. 🙂

3.Vízparti mozgolódás

.

Ha nem tartozol a vízi sellők közé és inkább a parton aktivizálnád magad, akkor a következő vízparti sportlehetőségek közül válogathatsz: torna, futás, kerékpározás (szinte mindenhol lehet bérelni), strandröplabda, asztali tenisz, tollaslabda, strand foci (ha fiaid vannak egy életre lenyűgözöd őket ezzel), homokvár építés (komoly karmunka 🙂 ), ugrálóvár (vannak felnőttek által is használható stabilabb fajták is), tánc.


Sokan egy-egy ilyen aktív nyaralás alkalmával éreznek rá a sportos életmód ízére, hogy milyen az, amikor csak a mozgás kedvéért mozgunk és nem az időt/lépésmérőt/kalóriaszámlálót lessük közben. Ilyenkor a cél, a mozgás által kiváltott öröm átélése és nem az, hogy letudjuk a napi egyórányi mozgásadagunkat. Ha sikerül így átadnod magad a mozgás élményének, az nagyon jó. Mindig ezt kéne átélni, de legalábbis hasonlót. Ehhez persze az otthoni edzéstervedbe is időről-időre színt kell vinned, élvezhetővé kell tenned, kis kihívást hozzárendelned (de erről majd egy másik cikkben bővebben).

Mozgalmas, örömteli nyaralást kívánok családodnak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree