8 motivációs tipp testedzéshez és helyes táplálkozáshoz

.

Meg fog történni! Hiába a kezdeti lelkesedés, egyszer csak felkelsz az ágyból – talán egy fogzás miatt átvirrasztott éjszaka után – és azt mondod: „Na tudod mikor állok én neki egészséges reggelit gyártani?! Inkább leöntök egy croissant-t egy bögre feketével” A motiváció már csak ilyen: csalfa és kiszámíthatatlan. Tudod mi a megoldás? A motiváció mesterévé kell válnod! A motiváció egy tanulható képesség. Gyakorolni kell. De minden nehéz helyzet, amin sikerül felülkerekedned, megerősít benne, hogy érdemes lelkesnek és motiváltnak maradnod. Az eredmény ugyanis minden fáradságért és áldozatért kárpótol.


Hogy te irányítsd életedet és ne a hangulatod, elsősorban meg kell értened magad. Mi az, ami motivál téged. Az emberi alaptermészet olyan, hogy a kellemes felé húz, a nehézségeket pedig kerüli. Lényegében ebből fakad a motivációhiány. Az élet minden területén megfigyelhető ez: „nem merünk állást változtatni, mert az új mindig magában hordozza a kudarc lehetőségét”, „megmaradunk régi, nem működő kapcsolatunkban, mert kevesebb energia-befektetéssel jár, mint amit egy új kapcsolatba kellene fektetni”, és így tovább.

Ugyanez a helyzet az egészséges életmóddal is: „sokkal kényelmesebb a fotelban ülve tévét nézni, mint felkerekedni, és sétálni egyet”, „egyszerűbb felbontani egy csipszes zacskót, mint összedobni egy salátát”.

Egy valamit kell eldöntened magadban: valóban fontos neked, hogy leadd a szülés óta rajtad maradt kilókat? Mert ha igen, akkor azért áldozatot kell hozni. És  bevállalni egyes kényelmetlenségeket, amelyek – később majd te is egyetértesz – valójában nem is kényelmetlenségek. Inkább új, most még fura szokások. Főként eleinte, elegendő, ha kicsiket változtatsz. Nem kell, hogy az egész életedet meghatározza új életmódod. Visszatérve az előző példához: ne mondj le a tévénézésről egy séta miatt, ha érdekel az a műsor, de a fotel helyett válaszd inkább a szobakerékpárt ülőhelyedül. És ha már ráültél, akár tekerheted is. 🙂  Tudod mi lesz a különbség? Egy egyórás műsor alatt nagyjából 500 kalória mínusz. Ha ezt folytatod minden este, akkor egy hónap alatt akár 5 kilótól is megszabadulhatsz. Csak emiatt a változtatás miatt. Már ezért az eredményért érdemes motiváltnak maradni, igaz?

Íme, a 8 tipp, amivel sikerülhet:

  1. Találd meg az okokat!
    Azaz, hogy miért is fontos neked, hogy visszanyerd régi alakodat/hogy szálkásabb legyél/hogy energikusabb és erősebb legyél/hogy sportosabb, izmosabb legyél. Akármi is a célod, gondold végig, hogy miért is szeretnéd azt elérni. Például: „Azért szeretnék leadni egy méretet, hogy beleférjek a régi ruháimba” vagy „energikusabb szeretnék lenni, hogy gyermekemnek igazi, bohókás játszópartnere lehessek” és így tovább. Ha sikerült megtalálni a valós okokat, akkor akármikor emlékezteted magad ezekre a nehéz pillanatban, azok motiválni fognak.
  2. rsítsd életmódodat értékrendedhez
    Ez a leghatásosabb fegyver. Ha képes vagy kapcsolatot keresni alapvető értékeid (mint például szabadság, szeretet, család, fejlődés, kapcsolatok) és életmódod között, akkor a lelkesedés mindig veled lesz. Például: „Számomra a családom a legfontosabb, ezért egészséges ételekkel táplálom őket és megismertetem velük a sportolás örömeit.” Dolgozz az ilyen kapcsolódási pontokon – ez egy szuper önismereti gyakorlat is – és meglátod, gyönyörűen beépül majd az értékrendedbe. És minden bizonnyal a gyerekekébe is.
  3. Változtasd meg a felfogásodat!
    A „muszáj tornáznom”-tól juss el a „tornázom egyet”-ig. Amit KELL csinálnod, attól hamar herótod lesz és minden erőddel azon leszel, hogy találj valami kibúvót. Lehet, hogy még egy fejfájást is produkálsz magadnak. Ha viszont egyszerűen azt mondod „most pedig tornázom egyet”, akkor nem fogsz ellenkezni magaddal, hiszen nem kényszer, hanem egy egyszerű kijelentés visz rá, hogy mozgásba lendülj.
  4. „Mentsd el” az érzést!
    Memorizáld és a nehéz pillanatokban vedd elő azt a felemelő érzést, amikor épp végzel az aznapi gyakorlatsorral, vagy megettél egy ínycsiklandó, egészséges ételt. Azt a büszkeséget, hogy „igen, megcsináltam! Tartom magam a tervhez, napról-napra közelebb vagyok a célomhoz”.
  5. Vedd elő régi jó pillanataidat
    Néha könnyen megy, néha nehezen. Ha épp úgy érzed: „Á, én most nem vagyok képes megemelni ezt a súlyzót!”, akkor emlékezz vissza egy jobb időszakodra, amikor igenis képes voltál rá. Ezzel kicsit felhergelheted magad „ha egyszer megcsináltam, akkor most is menni fog!”
  6. Vizualizálj!
    Képzeld el magad áhított külsőddel. Lásd magad fittnek, lendületesnek, megerősödött öntudattal. Akár egy konkrét helyzetben is elképzelheted magad, ahogyan új külsőddel egy adott szituációban viselkedsz. Felszabadultan, jókedvűen, büszkén. Ha eléggé képszerűre sikeredik a vizualizáció, akkor biztosan fölugraszt a fotelból.
  7. Párosodj!
    Na nem úgy, ahogy gondolod! 🙂  Keress magadnak egy sorstársat, akinek hasonlóak a céljai. De figyelj, hogy az illető legyen lelkes és motiváljon téged. Meglátod, milyen szórakoztató lesz együtt küzdeni, és ha van bennetek egy kis versenyszellem is, akkor mind a ketten klasszisokkal hamarabb értek célba.
  8. Jutalmazd meg magad!
    Időről-időre jutalmazd meg magad! Ha egy lépéssel közelebb kerültél a célodhoz – például leadtál 1 kilót – lepd meg magad valamivel. Lehet ez egy nadrág, egy szexi fehérnemű vagy egy pár kézi súlyzó. Bármi, ami motivál és visz előre.

Neked is van valami jó ötleted? Te hogyan motiválod magad? Írd meg nekünk!

“8 motivációs tipp testedzéshez és helyes táplálkozáshoz” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. fénykép a hűtőn…. az elképzelt alakkal…. vagy a régi alakkal, amit szeretnénk visszaszerezni. hatásos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree