Hatékony otthoni kardió

Miután kisfiam megszületett, nagy fejtörést okozott, hogy – bár a súlyzós edzéssel/baba-mama tornával boldogultam otthon – a kardió edzés valahogy nem jött össze. Azelőtt sokat futottam és kerékpároztam, nem csak az egészségem és az alakom megőrzése végett, hanem a napi feszültség és a felesleges energiám „kíméletes” 🙂 levezetése érdekében is. Hiába az egész napos babázás és készenlét, estére mindig maradtak bennem felesleges kilométerek és sokszor egy jó adag frusztráció is (gyereknevelés izgalmai, kialvatlanság, stb.)

Szóval hiányzott a kardió. De mivel napközben nem volt segítségem, munkából hazatérő páromat pedig nem azzal akartam köszönteni, hogy „tiéd a gyerek én megyek futni”, olyan megoldást kerestem, ami az otthoni kardiózást lehetővé tette. Ha láttad volna, hogy eleinte milyen lelkesen róttam a virtuális kilométereket a szobabiciklimen, biztosan büszke lettél volna rám. 🙂

Egyre hatékonyabb lettem. Olvastam az intervallozásról, és régi spinning edzéseim élményeiből is merítettem. Rákaptam a változó intenzitású szobabiciklizésre. Aztán ráúntam. Egyszerűen nem lehet csak kerékpározásra korlátozni a kardióedzést. No, meg kezdett eléggé veszélyes is lenni. Mikor kisfiam belekóstolt a “mindenhova követem anyát” korszakba (nem tartott sokáig, azóta inkább én kergetem), megfigyeltem, hogy a pedál veszélyes magasságban köröz.

Ekkor visszatértem a gyökerekhez és szemezgettem a jó öreg tornaórák elemeiből (ugrálókötelezés, négyütemű fekvőtámasz, indiánszökdelés, stb.), és kerestem még néhány igen hatékony, de kis mozgásteret igényelő intervall elemet. Folyamatosan kísérletezgetek újakkal is, hiszen az otthoni torna egyetlen rákfenéje: a monotonitás. Ha ezt sikerül elkerülnöd, akkor nincs, ami eltántorítson célodtól. Időhatékonyan, eredményesen, gyermeked bevonásával sikerül majd mesés testet faragnod magadnak. Ma már két gyerek mellett, sokszor velük együtt űzöm – helyileg a nappaliban – ezt az igen intenzív, de imádnivalóan hatékony módszert, ami mindössze 20 percemet veszi igénybe.

Katt ide egy bemutató intervall videóért!>>

FONTOS! Tilos várandósan intervallozni! Szülés után 3 hónappal már elkezdheted felépíteni intervall edzéseidet. (Erről bővebb információt találsz a Fittmama Program e-bookban.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree