aktív kismama, anya születik, Baba-mama életmód, baba-mama torna, élet a babával, fogyókúra, gyakorlatok szülés utánra, szülés után, táplálkozás szoptatás alatt

Lefogyni szülés után

.

Elemzést végeztem, hogy melyik a legnépszerűbb cikk a Fittmamablog-on. “Hízás terhesség alatt”. Megnyugtató, hogy mi nők nem szűnünk meg hiú nőnek maradni a várandósság alatt sem. 🙂 És ez így van jól. Igenis légy igényes, fitt, szexi kismama. A fenti cikk olvasóinak egy része azonban már elcsúszott a kilókkal, és – mivel a terhesség alatt tilos nagyszabású fogyókúra rezsimekbe bonyolódni – inkább azon töri a fejét, hogyan is lehetne lefogyni a szülés után. A drasztikus diéta szoptatás alatt is kerülendő, de minden probléma nélkül tudatosabbá, egészségesebbé, aktívabbá teheted életedet. Sőt kell is! A saját önbecsülésed és gyermeked érdekében. Neki ugyanis már természetes lesz ez az egész “egészséges életmódosdi”, hiszen ezt látja majd tőled, sőt, ha időben kapcsolsz, már az anyatejjel ezt szívhatja magába. 🙂 Még egyszer kiemelem: szabad szoptatós anyukáknak tornázni és picit visszafogni a bevitt kalóriamennyiséget. Az a kalória, ami elfogyasztasz, viszont bővelkedjen fehérjében és megfelelő arányban tartalmazzon összetett szénhidrátot és zsírokat. (Itt többet olvashatsz erről>>) Nagyon fontos, hogy a fogyásod üteme a szoptatás alatt maximum heti 0,5 kiló legyen. Ha túl gyors a fogyás, akkor nem valószínű, hogy tartós lesz az eredmény, és még a babádnak is árthatsz, ha szoptatod. A nagymértékű kalóriamegvonás hatására ugyanis bomlásnak indulnak a zsírpárnák, ami önmagában nem lenne probléma, de sajnos ilyenkor nem csak  a lebomlott zsír kerül a vérbe, hanem az abban raktározódott méreganyagok is, és ezek kiválasztódhatnak az anyatejbe is. Minél kisebb mértékű a testsúly-csökkenés, annál jelentéktelenebb a méreganyagok felszabadulása.

Általánosan elfogadott, hogy ehhez még 500 kalóriát adhatsz hozzá, ha szoptatsz. Ennek oka, hogy a szoptatással naponta körülbelül 500 kilo kalóriát égetsz. Nem semmi igaz? Mint fél óra futással. 🙂

Ha nagy a súlyfelesleged szülés után, elhagyhatod ezt az extra 500 kalóriát.

Ha a súlytöbbleted minimális, akkor viszont először ne kalória-csökkentéssel próbálkozzál, inkább rendszeresítsél egy kis testedzést. Tehát ha 1-5 kilótól szeretnél csak megszabadulni és egy 28 éves közepesen aktív nő vagy, akkor nyugodtan fogyassz naponta 2500 kalóriát a szoptatás időszaka alatt, de mindenképpen iktass be sok sétát és heti 3-4 tornát (például baba-mama tornát) hogy még örömödet is leld a mozgásban). Ha így nem indulnak meg szépen lassan lefelé a kilók, akkor próbálkozhatsz azzal, hogy megvonod magadtól a szoptatás miatt javasolt extra 500 kalória felét, majd ha így sincs változás, akkor a másik felét is. Még így is ellátod magad elegendő “üzemanyaggal”, hiszen a 2000 kalória messze nem számít fogyókúrának, de a szoptatással és a testedzéssel égetsz el belőle, így be fog indulni a lassú fogyás. A fogyás ütemét be tudod állítani a bevitt és az elégetett kalória arányának finom hangolásával.

Sok kismama elegendő kalória-bevitel ellenére is jelentős fogyásnak indul a szülés után és már  a gyermekágyi időszak végére visszanyeri eredeti súlyát. Ez ellen a folyamat ellen nem nagyon tudsz tenni, és nem is kell. Ez egy természetes folyamat, tartsd magad szerencsésnek, ha ez történik veled. Azok az anyukák, akik mértékletesen táplálkoznak és már a szülés utáni heteket aktívan élik meg, általában a szülés utáni 3. hónapra újra beleférnek a terhesség előtti nadrágjukba. Egyedül a melltartóból kell nagyobb méret a szoptatásnak köszönhetően, de nem hinném, hogy ezt bárki kifogásolná. 🙂

Két tényező kell, hogy érvényesüljön, hogy beinduljon a fogyás szülés után:

  1. Aktívan éld meg ezt az időszakot is. A gyermekágy leteltével kezdd el szépen felépíteni edzéstervedet célodnak megfelelően.
  2. Mértékkel táplálkozz és az egyes tápanyagokat megfelelő mennyiségben vidd be (szénhidrátok 55%, zsír 25 %, fehérje 20%. Ha erőteljesebb testedzést folytatsz akkor az arány lehet: 55-20-25 is).

Ez a legszebb időszak! Ha egy kicsit is ésszel csinálod, odafigyelsz magadra, akkor fénykorodat élheted kisgyermekes anyukaként.

Ragaszkodnak a kilók? Nem tudod rávenni magad a tornára? Nem jut rá időd, energiád? Katt ide, egy komplett táplálkozási- és edzés programért!>>

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree