Fittmama életmód

.

Egy kedves olvasóm, Kincső kérdése, megér egy bejegyzést, sokakat izgató témát feszeget.

„Kedves Enikő! Jó ideje figyellek, de még mindig nem világos, hogyan is csinálod. Hogy tudsz 2 gyerek mellett főzni és tornázni?! Csodállak, nekem egy gyerek mellett is őrült nehéz és ha 1-2 nap sikerül is megvalósítanom, akkor utána száz, hogy elmaradok valamiben. Ez már frusztráló. Követni szeretném a példádat, de szükségem lenne támpontokra: konkrétan mire figyeljek oda életmódomban, mit egyek, hogyan fogyjak le? Segíts kérlek!”

Nagyon jól esett a leveled Kincső és bár több rövid kérdésedre válaszoltam már, most egy nagyobb bejegyzésben összefoglalom neked és hasonló cipőben járó anyukáknak, hogy hogyan is csinálom, azaz a Fittmama Életmód lényegét.

.

.

Ahhoz, hogy fitness céljaidat elérd, olyan életmód programot kell követned, amelynek elsődleges célja, hogy a testfelépítésedben (testzsír-izom arány) okozzon változást, nem pedig az, hogy a súlyodban. A fogyókúra csak addig eredményes, amíg betartják. Amint visszatérsz a régi kerékvágásba, kamatostól jönnek vissza a kilók. A tartós fogyáshoz hosszútávon kivitelezhető táplálkozási és mozgás programra van szükséged. Ha a következő három dolgot betartod, garantáltan irigylésre méltó alakod lesz.

Fogyni akarsz? Építs izmot!

Akármi legyen is a fő célod (fogyás, alakformálás), izomra szükséged van. Izom nélkül nehézkes a zsírégetés. Minél több izom van rajtad, annál gyorsabb az anyagcseréd. Aktivitáskor izmaid égetik el a tápanyagok 90 %-át. Igen a zsírt is! Az izom tehát remek zsírégető. Az otthoni súlyzós vagy babával együtt végzett edzések tökéletesen megfelelnek izomépítésre, nem kell mindjárt fitness bérletet venned.

Szeretnél együtt tornázni gyermekeddel? Katt ide Babás Pilates és Baba-mama torna DVD-ért!>>

Kalória-deficit elve

Csak úgy tudsz fogyni, ha kalóriadeficitet érsz el, vagyis több kalóriát égetsz el, mint amennyit beviszel. A megfelelő kalóriamennyiséget evéssel viszed be és a következőképpen égeted el:

  • alapanyagcseréd által (pl. légzés, emésztés)
  • mindennapos tevékenységeid során (pl. munka, házimunka)
  • testedzéssel.

A jó hír, hogy mind a három tényezőt befolyásolhatod. Anyagcserédet pofonegyszerű lesz felturbóznod, mindjárt elmondom, hogyan. Az edzés fontosságát pedig te is biztosan aláírod, különben nem olvasnád a Fittmamablogot. Edzés nélkül visszafogyni, majd tartósan fenntartani az ideális testsúlyt aszkétáknak való vállalkozás. Nem irigylem azt, aki erre vállalkozik. Sokan hiszik, hogy megúszva a napi testedzést, a könnyebb utat választották. Ez nem igaz. Ha nincs edzés általi kalóriaégetés, akkor a tartós fogyáshoz sokkal szigorúbb étrendet kell követned, merev szabályok szerint kell élned.

A bevitt és az elégetett kalória arányának finom hangolásával tudod beállítani magadnak fogyásod kívánt ütemét. Ez nem lehet túl gyors, főleg, ha szoptatsz. Az egyenletes, lassú fogyás annak a biztos jele, hogy életmódod hosszútávon fenntartható lesz.

Kell a zsír és a szénhidrát!

Szénhidrátra, zsírra és fehérjére is szükséged van! Igyekezz a számodra legoptimálisabb 55:25:20 szénhidrát-zsír-fehérje arány megvalósítására. Egyik tápanyag bevitelét sem szabad drasztikusan lecsökkenteni, se megnövelni a másik rovására. Nem csak a túlzott zsírfogyasztás, hanem az ész nélkül bevitt fehérje és szénhidrát is megnöveli zsírraktáraidat. De az egyes tápanyagok elégtelen bevitele is nagyon egészségtelen. Az evésrohamok mögött gyakran a test öntudatlan erőfeszítése áll, hogy hozzájusson a szükséges tápanyagokhoz. Ezért is felesleges önsanyargatás minden egyoldalú diéta. Pláne szoptatás alatt.

Pörögjön az anyagcsere!

Testfelépítésed optimalizálásához anyagcseréd serkentése a kulcs. Ha nagyon alacsony a kalóriabevitel, tested azt hiszi, éhezel, ezért produkál neked egy sor hormonális változást, amelyek következtében lelassul anyagcseréd és ráadásul még izmot is veszítesz. Ha rendszeresen kihagysz étkezéseket, megnöveled a zsírraktározást segítő enzimek szintjét, vagyis kiképzed testedet a hatékony zsírraktározásra. Anyagcserédet rendszeres testedzéssel, izomépítéssel, napi ötszöri, rostban gazdag étkezéssel és megfelelő folyadékbevitellel tudod felpörgetni. Ennyire egyszerű. Csak csinálni kell!

Tankolj fel vitaminból!

A vitaminok a szervezet számára nélkülözhetetlen, biológiailag aktív szerves vegyületek. A vitaminokat a szervezet nem képes előállítani, így azokat a táplálékkal be kell vinni. Ha olthatatlan vágyat érzel egy-egy étel iránt, könnyen lehet, hogy kimerültek vitamin tartalékaid. A változatos, teljes értékű táplálkozás minden fontos vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet megad szervezetednek. Ha biztosra akarsz menni, szedj multivitamint, táplálék kiegészítőt.

.

Az eddigiekben részletezett 5 tényezőre – optimális zsír-izom arány, energia egyensúly, megfelelő tápanyag kombináció, jól működő anyagcsere, feltankolt vitaminraktár – épül életmódom, azaz a “fittmama életmód”. Ha az 5 alappillért megérted, elfogadod, és életmódodat eszerint alakítod, akkor pár hónapon belül képes leszel kihozni a testedből a legjobbat, a legszebbet. Ehhez kínál gyakorlatias, azonnal alkalmazható megoldásokat a fogyni/formásodni/erősödni vágyó, kisgyermekes anyukákra szabott Fittmama Program DVD. Teljesen „emberbarát” elveket képviselek, amelyek testi-lelki épségedet, örömödet szolgálják. Éppen ezért bátran követheted szoptatás alatt is. Leszögezem, hogy soha nem fogyókúráról, hanem testzsírcsökkenésről beszélek. Ezt fokozatosan, de biztosan elérheted a Fittmama Program segítségével.

Hogyan valósítsd meg mindezt a picur mellett? A lényeg éppen az, hogy ne mellette valósítsd meg, hanem vele együtt. Akkor nem fog lázadni, tiltakozni. Hiszen bevonod egy olyan dologba, ami számodra nagyon fontos: az egészséges, fitt életmódba, amiből egyébként ő is tanul és profitál. Tornázhatsz is és főzhetsz is vele, nagy öröm lesz ez mindkettőtök számára. A lényeg, hogy a közös tevékenységeket a rendszeresség, a játékosság határozza meg. Ha nincs kedve hozzá, akkor türelemmel, szeretettel fogadtasd el vele, hogy a félórás főzés és a szintén fél órát igénybevevő napi torna idejére nem kap tőled osztatlan figyelmet. Ha elég következetes vagy, hamar elfogadja ezt, sőt, fejlődik kreativitása, unalmában megtanulja lekötni magát. Ezzel együtt mindig tudasd vele, hogy szívesen veszed, ha bekapcsolódik.

.

FITTMAMA PROGRAM – „nyerd vissza régi alakodat… vagy még annál is jobbat!”

Egy komplett, egyedülálló életmód program kimondottan kisgyermekes anyukáknak!

A tartalomból: Baba-mama torna/babás Pilates/Otthoni kardió intervallum edzés videó, átfogó táplálkozási és edzés terv, időszervezési tanácsok kisgyermekes anyukáknak, edzést segítő torna kártyák, receptek…

.

.

.

.

“Fittmama életmód” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Kedves Enikő!
    4 hete született a kislányom császárral. Milyen mozgásokat tudnál javasolni erre az esetre?

  2. Ingrid, szívből gratulálok kislányod születéséhez! Ha letelt a 6 hét és az orvosod a kontrollon mindent rendben talál, akkor elkezdhetsz tornázni a picurral együtt. Ez nagyon mókás lesz, jól fog esni mindkettőtöknek, te pedig szépen visszanyered a régi erőd és formád. Erről szól a Fittmama Program DVD-m, kukkants bele:http://fittmamablog.hu/fittmamaprogram.htm

  3. Szia Enikő!

    Most vagyok 6 hetes terhes. Azt szeretném megkérdezni, hogy a kismamatornavideót(ami mindent megmozgat) hetente hányszor ajánlod? Vagy minden nap lehet tornázni midig más izmot megmozgatva?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree