aktív kismama, Baba-mama életmód, fogyókúra, sport a babával, szülés után, táplálkozás szoptatás alatt

Fogyókúra szoptatás alatt

“Legalább ilyenkor hagyjanak már békén a fogyókúrával, hiszen most csak a baba a fontos, és kettő helyett kell ennem, hogy legyen elég tejem.” Konokul tartja magát ez a nézet, hihetetlenül sokan gondolkoznak még ma is így, pedig itt gyökerezik a kisgyermekes – aztán a nagy gyermekes – nők általános problémája: az ELHÍZÁS SZOPTATÁS ALATT. Nem a terhesség alatti súlygyarapodást kell okolni. Mert az egy természetes folyamat, ami szülés után pár hónapon belül tökéletesen visszaállítható. A szülés utáni időszakhoz kötődik a legsúlyosabb tévhit: “aki szoptat, annak sokat és jó zsírosat kell ennie”.  Itt lehet nagyon elcsúszni, itt lehet olyan nagyot hibázni, amit aztán később már csak nagy küzdelmek árán lehet helyrehozni. A kettő helyett evő anyuka ugyanis a szoptatós hónapok – vagy évek – alatt simán ráduplázhat a terhessége során felszedett kilókra.

.

Íme a képlet:

Hízás terhesség alatt + Extra kilók a szoptatás alatt + Dolgozó anyuka “időhiány okozta” hízása = Önbizalmát vesztett nő, aki “most már mindegy alapon” gondolatban is feladja a küzdelmet az elhízás ellen.

Ugye tragikus? De tudod mi az igazán? Hogy ez egy mindennapi történet. Senkinek az érzéseit nem akarom megbántani. Az anya legcsodálatosabb tulajdonsága az a szeretetteljes elfogadás és odaadás, amivel gyermeke felé fordul. De ezt nem szabad a mártíromságig fokozni, önmagadat az utolsó sorba helyezni. Ezt SENKI nem kíván(hat)ja tőled és senki nem fogja meghálálni. Sőt, tovább kell, hogy menjek: férjed és gyermeked is jobban fog becsülni, ha vannak saját szükségleteid is, amelyeket következetesen ki is elégítesz. És egy ilyen alapvető igény lehet a saját testeddel kapcsolatos igényesség is: hogy egészséges, ápolt, fitt és csinos anyuka legyél.

Én is szeretnék fitt anyuka lenni! Mit kell tennem? >>

Most van itt az idő! A szülés utáni időszak tökéletesen megfelel életmódod megreformálására. A szüléssel két új ember is születik: a gyermek és az anya. Anya, aki nem csak saját egészségének, önbecsülésének és férjének kedvez azzal, ha elindul a – lassú, fokozatos! – fogyás útján, hanem gyermekének is, hiszen életmódjával példát mutat, és a gyermeknek mindaz természetes lesz, amit ő most kemény lemondásként él meg. Ha az anya fitt és aktív, akkor a gyermekben fel sem merül, hogy ezt lehet másként is. A 2 legfontosabb szabály:

1. NEM KELL KETTŐ HELYETT ENNED! Egy normál testsúlyú nő 500 kilokalóriát éget napi szinten a szoptatással. Ezért tanácsos azt az 500 kalóriát pótolni valamivel, de nem egy tábla csokival, hanem mondjuk egy nagy tányér ragulevessel, ami bővelkedik fehérjében (hús) és zöldségben. A túlsúlyos szoptatós anyukák viszont nyugodtan elhagyhatják ezt az extra 500 kalóriát, mert a túlsúlyos testnek a napi betevőn felül még van honnan (zsírpárnácskák) “előhívni” egy kis extra energiát, ha szükséges. Tehát nem áll a szervezet koplaló üzemmódra, vagyis nem fogja szabotálni a tejtermelést, elindulhat viszont egy lassú ütemű, de biztos fogyás. Szabad tehát a szopatás alatt fogyni, de nagyon fontos, hogy…

2. A DRASZTIKUS FOGYÓKÚRA TILOS!
Ha szigorú diétát követsz a szoptatós időszakban, annak meglesz a böjtje. Először is az ész nélküli fogyás során a zsírpárnákkal együtt – az azokban elraktározódott – méreganyagok is felszabadulhatnak és belekerülhetnek az anyatejbe. Ez csak akkor fordul elő, ha koplalsz. Fokozatos, lassú fogyás mellett a méreganyag-kiválasztódás elenyésző, az anyatej minőségét nem befolyásolja.  Másodszor a kemény diétát lehetetlen hosszú távon fenntartani, és mikor felhagysz vele, a kilók kamatostul jönnek vissza és aztán még jobban ragaszkodnak hozzád. Ennek oka, hogy a koplalás alatt lelassul az anyagcsere, hogy a szervezet kevesebb energiát éljen fel. Azt már biztosan tudod, hogy lusta anyagcsere mellett szinte lehetetlen fogyni, mert a szervezet ilyenkor “bespájzol”, készülve a következő “háborús időszakra”. Okos igaz? Ezért sem lehet kicselezni.

A tested figyelmet érdemel és tiszteletet. Értékes táplálékot, de csak annyit, amennyire szüksége van. Edzést és karbantartást, mégpedig rendszeresen. És ezt a bánásmódot hálálja majd meg neked egészséggel, harmonikus működéssel, jól működő anyagcserével. És persze szépségével, ami ezekből adódik.

Készen állok rá, hogy megreformáljam életmódomat! De hogyan? Segítséget kérek! >>

2 Comments

  1. Anna

    Kedves Enikő!

    Nagyon tetszik az oldalad és az írásaid! Az lenne a kérdésem hogy az én babám most lesz 3 hónapos, és még szoptatok, de szeretnék valamit mozogni, sőt, az lenne a legjobb ha vele mozoghatnák. De nem tudom mit-mennyit lehet, mert ugye szoptatás alatt nem szabad megerőltető tornát végezni mert elmehet a tejem, valamint a babám még nagyon pici. Tudnál esetleg valamit ajánlani?

    Köszönöm szépen!
    Anna

  2. admin

    Anna, minden vonatkozásban erről szól Fittmama Program DVD-m. Életmód tanácsok, edzésterv, táplálkozási terv, receptek szoptatós anyukáknak, 3 babás torna videó, torna kártyák, stb. Itt belenézhetsz: http://fittmamablog.hu/fittmamaprogram.htm
    Szuper, hogy ilyen lelkes és aktív vagy és külön dicséret, hogy a kicsinyeddel együtt tervezel tornázni! 🙂

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree