Trükkök fáradtság ellen

.
Az első trimeszterben testedben bekövetkező hormonális változások, a harmadikban az extra súly cipelése, a szüléshez közeledve az aggodalom, a stressz, szülés után pedig az állandó talpon lét és szolgálat fáraszt le. Na meg az éjszakázás, aztán a fogzás, és mire minden a helyére rázódna, lecsap a dackorszak. (Megjegyzem ez a legalattomosabb 🙂 )

Első várandósság alatt még-még megoldható egy kis feltöltődés – barátnőzés, wellness hétvége, extra pihenés -, de ha ott van a „nagytesó”, aki folyton szolgálatba állít, akkor már nehezebb. A passzív pihenés kisgyerek mellett nehézkesen kivitelezhető, bár ha ügyesen szervezed a napodat, a délutáni alvásnál csatlakozhatsz hozzá. De mi legyen, ha nagyon rossz időpontban tör rád az álomkór? Dolgozó pocakosok, sajtkukac gyermeket nevelő anyukák figyelem! Van még néhány energiagyűjtő trükk az alváson kívül:..

  • Energizáló ételek: Minden ami friss és nyers, éltető erőt ad. Dobj össze egy színpompás, üde salátát. Nyakon öntheted egy kis joghurtos öntettel is.
  • Frissítő ital. A fáradtságot sokszor a szomjúság okozza, érdemes próbát tenned. Nagyon jók az izotóniás italok, amit házilag így készíthetsz el: 2 dl ásványvíz, 2 dl 100%-os gyümölcslé, csipet só. Helyrebillenti a víz- és sóháztartásodat, felfrissít, felélénkít.
  • Mozgásra fel! Ez most nagyon vadul hangzik, tudom, de sokszor többet ér, mint 2 óra alvás. Fizikai aktivitás hatására boldogsághormon termelődik szervezetedben, ami feldob és feltölt energiával. Ha a dinamikusabb mozgást kedveled, akkor táncra fel, ha a statikusat, akkor mehet a jóga.
  • Ki a friss levegőre! Ha szerencséd van még egy kis napsütéssel is töltekezhetsz, de a téli csípős levegő is garantáltan kimossa az álmot a szemedből.
  • Dobd fel magad valamivel. Beszélj meg egy randit kedveseddel, csajos estét barátnőiddel. Lepd meg magad valami széppel. Csinálj valamit, ami mosolyt csal az arcodra és felpörgeti a pulzusodat. 🙂
  • Relaxálj! A tested ellazításán és gondolatait lecsendesítésén alapuló relaxáció felér 3 órányi alvással. Így csináld!>>
  • Orvosold az eredeti problémát! Ne csak a tüneteket kezeld, áss le a gyökerekig. Vajon mi az oka a fáradtságodnak. Lehet, hogy eleget alszol, de nem elég mélyen. Tudod, hogy mi zavarja az alvásodat? Zajok, fények, negatív gondolatok lefekvés előtt, nehéz vacsora, aggodalmak, stressz? Ha van befolyásod a probléma okára, igyekezz orvosolni azt. Lehet, hogy kisbabád éjszakai tivornyázása zavarja meg folyton az álmodat? Akkor először segítsd őt nyugodt alváshoz és ezzel a te problémád is megoldódott! 🙂

Egészítsd ki a sort! Biztosan neked is van egy-két jól bevált praktikád álomkór ellen. Oszd meg velünk! Szólj hozzá!

“Trükkök fáradtság ellen” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. A reggeli felkeleshez is van valami jo trukk?regen mindig negyed orat ebredeztem most meg azonnal ki kell ugrani az agybol ha reggel kel a kisbaba!nagyon nehezen megy nekem!

  2. Juli, ez szokás kérdése, az elején sajnos nagyon nehéz, aztán szépen lassan átalakul a bioritmusod. Ha nagyon fáradt vagy, feküdj le te is a kicsivel a délelőtti/délutáni alvásakor. Én mindig koránkelő voltam, de a kisfiam 5 órási kelései azért kikészítettek az elején. Most 3 éves és 6-kor kel, de már nem okoz gondot, teljesen megszoktam. Én így kezdem a napot: megiszom egy nagy pohár vizet, majd felteszem a teavizet vagy készítek egy laza tejeskávét. Megmosakodunk a kisfiammal, majd elkészítjük a tartalmas reggelit, ami tartalmaz elegendő szénhidrátot, fehérjét és zsiradékot (müzli tejjel, gyümölccsel, rozskenyér körözöttel, paprikával). Reggeli után játszunk egyet, majd lassan felkel a kislányom is és jön a második felvonás: mosakodás, reggeli, játék… 🙂 Ha mindenkinek tele a pocakja és kiörömködtük magunkat, jön a torna. Én reggelre teszem, mert nagyon felfrissít. Az is jó, ha kimentek a friss levegőre sétálni egyet. Jó babázást, jó pihenést!

  3. Szia Enikő!

    Szerinted a terhesség alatt sportolásnál lehet inni izotóniás italt? Konkrétan erre gondoltam: Verofit, a pontos összetevők itt: http://www.verofit.hu/doc/isotonic_citrom_osszetetel.pdf

    Korábban is ittam sportolás alatt,és utána nem voltam úgy kiütve, mintha csak vizet ittam volna. Az tény, hogy most a terhesség alatt máshogy sportolok, nem izzadok meg annyira. Arra gondoltam, hogy nagyobb hígításban alkalmaznám. Vagy nincs rá szükség?

    Előre is köszönöm!
    Gréta (13 hetes)

  4. Gréta, a legegyszerűbb izotóniás italt te magad készítheted el: 1/3 rész narancslé, 2/3 rész ásványvíz, csipet só az izzadás miatti sóveszteség pótlására. Nekem ez vált be. Egészségedre!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree