Nincs kategorizálva

BeBu interjú Péntek Enikővel

Örömmel fogadtam el a BeBu.hu szerzője, Kuntner Henrietta felkérését az interjúra. A beszélgetés érdekes, sokunkat érintő kérdéseket érint. Olvasd el az interjút és alkoss bátran véleményt!

Íme, az interjú:

Életmód és edzéstippek kismamákra szabva: Fittmamablog

A “napirendi hét” keretében egy olyan édesanyát kerestem meg, aki az élő példája annak, igenis lehet ezt jól csinálni és rajtunk is múlik, mi fér bele az időnkbe. Péntek Enikő, a Fittmamablog szerzője maga is kétgyermekes anyuka, és már gyerekek mellett indította be Fittmama blogját és ehhez kapcsolódó vállalkozását. Talán nem véletlen: a mozgás és egészséges táplálkozás az alapja annak, hogy energikusak legyünk a gyerekek mellett sokszor hosszútávfutásnak tűnő hétköznapokon is. Kismama torna a saját nappalidban? Igen! Olvasd el Te is Enikővel készített interjúnkat:

-Enikő, áruld el, hogyan lesz egy közgazdászból aerobik és Pilates edző, kismama torna szakértő?

A sport mindig jelen volt az életemben, de azt gondoltam, hogy csak addig lehet igazán élvezetes, amíg hobbi marad. Tévedtem. A hobbim lett a hivatásom, és elégedettebb vagyok, mint valaha.

– A héten több napirend témájú cikkünk is lesz. Egyrészt arról, hogy mi mindent is lehetne csinálni kismama-szabadidőnkben, másrészt arról, hogyan szakítsunk időt minderre. Te szakértője vagy mindkét kérdésnek: hogyan szakítasz időt a blogírásra és vállalkozásodra a gyerekek mellett?

A GYED időszaka ajándék a nőnek. Most nem az anya-gyermek kapcsolat értelmében mondom ezt, hiszen azzal mindenki tisztában van. Ajándék azért is, mert a gyermekkel együtt töltött napokban egy csomó kis holtidő van, amit magadra szánhatsz. A kérdés az, hogy ki mit kezd ezekkel az ajándék percekkel/órákkal. Lehet tévézni, olvasni, netezni, pihenni, házimunkát végezni, átképezni magad, hogy ne kelljen visszamenned a régi munkahelyedre, de sok kicsi (idő) sokra megy alapon akár fel lehet építeni a megálmodott vállalkozást is. Én ez utóbbit tettem, illetve teszem még mindig. A kicsik alvásidejében és akkor, amikor elmélyült játékukhoz nem igényelnek.

– Az egészséges életmódról rengeteg információ jelenik meg. Elméletben már szakértői vagyunk a témának, gyakorlati megvalósításban azonban nem jeleskedünk és ennek az időhiány az egyik leggyakoribb magyarázata. Te mit gondolsz erről?

Ez most kemény lesz, de az időhiány csak egy közkedvelt kifogás. Nagyon ritka élethelyzetekben fordul elő, hogy egy nőnek teljesen be van táblázva a napja. Olyannyira, hogy még arra sincs ideje, hogy a lift helyett a lépcsőt használja, hogy híradó közben csináljon néhány talajgyakorlatot, vagy hogy a gyermekével minden nap fogócskázzon, szaladgáljon 20 percet a parkban. Igazából az a nehéz, hogy a szabad perceinket/óráinkat edzésre szánjuk. Ha valaki belül eldönti, hogy “most már elég, leadom azt a felesleges 10 kilót”, akkor az időtényező nem lesz akadály.

– A mozgásra azt mondják, sosem késő elkezdeni, ám aki tényleg mozgásszegény életmódot folytat, nehezen szánja rá magát arra, hogy pont nagy pocakkal álljon neki a trenírozásnak. Van esetleg valami tipped számukra?

Aki teljesen mozgásszegény életmódot élt, annak nem a várandósság a legmegfelelőbb időszak, hogy aktivizálja magát, hiszen már maga a várandósság egy új kihívás a szervezetnek. De ha a kismama tele van energiával és kívánja a mozgást, akkor be lehet vezetni gyengéd, átmozgató edzéseket, nagy sétákat és az úszás is egy kíméletes módja az alakformálásnak. Legfőbb tippem, hogy a tornázó pocakos mindig figyelje teste jelzéseit. Annyit mozogjon és olyan mozgásformát válasszon, ami jól esik.

– A szülés előtt és után gondolom jobban kell vigyáznunk, Te mit javasolsz, meddig szabad edzeni és mikor érdemes újra elkezdeni a mozgást?

A szülés előtti időszakot mindenki másként éli meg. A kismamák, akik a tornámra járnak általában a 38. hétig jönnek, eddig esik jól nekik a mozgás, utána már a pihenés, a befelé fordulás időszaka jön. Én is így voltam ezzel. Hogy a szülés után mikor kezdjünk újra tornázni, az a szülés módjától és a gyermekágyi időszak alatti regenerálódási folyamattól függ. Én mindkét gyermekemet természetes úton szültem, és az első 6 hétben csak gyengéden átmozgató gyermekágyi tornát végeztem és nagyokat sétáltam. Nem szabad kiszipolyozni a testünket. A szépség és fittség rendkívül fontos, de csak akkor, ha egészséges testtel párosul.

– Az egyik kedvencem a lego-edzés bejegyzésed. Nagyon tetszik, hogy a gyerekek mellett is találsz időt a mozgásra; az edzés családi programot, nem családból kilépést jelent. Vannak újabb ötleteid is a gyerekek melletti mozgásra?

A gyerekkel való együtt mozgás tárháza kimeríthetetlen. Ha a közös torna már unalmas vagy a kicsinek nem jön be, csak figyeld a gyermek mozgásos játékait és vegyél részt bennük. Feledkezz bele a közös játékba, bújócskázzatok, szaladgáljatok, amíg ő otthon ugrándozik, te ugrálókötelezz, amíg ő kismotorozik, te fuss mellette. Itt a tavasz, menjetek kirándulni úgy, hogy a kicsit hordozóban viszed. Testközeli élmény lesz és nagyszerű kardió edzés.

– A Mária Bababolt melletti sóbarlangban élőben is találkozhatnak Veled az olvasók. Pontosan mikor és hogyan?

Szerdánként tartok erősítő-alakformáló tornát a Mária Sóbarlangban. Baba-mama tornát 17-18 óráig, kismama tornát 18-19 illetve 19-20 óráig. Meghitt, beszélgetős, hangulatos tornák ezek, a barlang miliőjéhez nem is illene a “hajcsár” stílusban tartott edzés.

– És mit javasolsz annak, aki nem tud elmenni személyesen?

Szívből ajánlom kisgyermekes anyukáknak szóló komplett életmód csomagomat, a Fittmama Program DVD-t. Tartalmaz egy 30 perces Baba-Mama Torna videót, egy 30 perces Babás Pilates videót, egy 20 perces otthoni kardió edzés videót, egy csaknem 100 oldalas életmód kalauzt, amelyben minden hasznos információt megtalálsz táplálkozás, edzés és időszervezés témakörben. Tornakártyák, klubtagság és online személyi edző is tartozik a csomaghoz, sőt, most egy “Csúcsformában a nyárra!” kiegészítés is, ugyanis nyakunkon a bikini szezon!

– Befejezésül szeretném, ha ajánlanál olvasóinknak két edzést: egyet teljesen kezdők számára, egy másikat pedig azoknak, akik rövid idő alatt szeretnék alaposan átmozgatni magukat.

Kemény, rövid, de hatékony átmozgató edzés: http://fittmamablog.hu/index.php/2011/04/popsiformalas-labsullyal/

Kezdőknek – kismamáknak is- megfelelő, szintén egész testet átmozgató edzés:
http://fittmamablog.hu/index.php/2011/02/kismama-torna-video/

– Enikő egy meglepetéssel is készült a BeBu olvasóinak: azok között, akik április 28. csütörtök éjfélig csatlakoznak  a Fittmamablog és a BeBu Facebook oldalához és megosztják ezt a bejegyzést ismerőseik között, kisorsolunk egy Fittmama  program dvd-t.

A feladat tehát:

1. Lájkold a Fittmamablog oldalát: http://www.facebook.com/pages/Fittmamablog/268389494308?ref=ts

2. Lájkold a BeBu oldalát: www.facebook.com/bebublog

3. Lájkold és oszd meg ezt a Facebook-bejegyzést

 

Enikőnek ezúton is köszönöm a kedves felajánlást és a beszélgetést!


Szerző: Kuntner Henrietta (BeBu.hu)


 

Én pedig köszönöm a lehetőséget Heni!

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree