aktív kismama, aktív kismama, Baba-mama életmód, baba-mama torna, élet a babával, fogyókúra, fontos szabályok, kikapcsolódás, kismama egészség, Kismama életmód, kismama torna, mozgásformák kismamáknak, sport a babával

Testedzés kánikulában

.

“Ilyen kánikulában még tornázni sem lehet!” – mérgelődött egy kedves ismerősöm, aki ráadásul igen jó úton halad a fitt életmód felé. A szülése óta, azaz 5 hónap alatt vagy 9 kilót adott le. Mindezt szoptatás és lelki egyensúlya megőrzése mellett. Ezek után joggal lehet dühös az akaratával szembeszegülő természeti elemekre. Az időjárás márpedig markánsan meghatározza a testedzéshez való kedvet. Én még nem láttam olyan egyedet, aki szívvel-lélekkel futott volna a 40 fokos hőségben. Az elszántságnak is van határa.

.

De akkor mégis mit tegyek, ha a fogyásban, alakformálásban nyáron sem szeretnék megtorpanni?

Alkalmazkodj az időjáráshoz! Találj olyan mozgásformát, ami a rekkenő hőségben is jól esik. Válaszd a vizet! Ússz, vízi-tornázz, labdázz, szörfözz, vizibiciklizz, vitorlázz, evezz.

Kelj a madarakkal és menj egy üdítő, hajnali kocogásra vagy sétára a babával.

Cselezd ki az időjárást! Szerezz be egy ventilátort és élvezd, ahogy az otthoni torna közben hűsít a “menetszél”. Ventilátor hiányában sokat segíthet, ha testedzés előtt hideg vízzel letusolsz, de a törölközést kihagyod.

Ha nyaralsz, vidd magaddal kedvenc torna dvd-det és indítsd a napot egy kiadós testedzéssel a kellemes légkondicionált szállodai szobában.

Fújj visszavonulót! Amikor nagyon magas az UV sugárzás és szinte egyetlen felhő sincs az égen, nem tanácsos kitenned a lábad. Otthon viszont ilyenkor is jól eshet a torna, pláne ha kora reggelre teszed. Ötleteket otthoni tornához itt találsz!

Kritikusak a déli órák. Ilyenkor még a legsportosabb fittmamáknak is maximum a sakkot ajánlom. 🙂

Mire figyeljek, ha kánikulában edzem?

  • Igyál 3 liter vizet naponta!
  • Figyeld tested jelzéseit. Ne erőltesd az edzést, pihenj, mikor szükségét érzed.
  • Soha ne a tűző napon eddz!
  • Használj fényvédőt!
  • Egyél könnyű ételeket, halat, zöldségeket, friss gyümölcsöt, hogy legalább az emésztéssel ne terheld meg túlságosan a szervezetedet.

Rekkenő hőségben élvezd a frissítő, otthoni babás edzéseket!>>

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree