Nincs kategorizálva

Torna az első trimeszterben

.
A “tornázzunk vagy ne tornázzunk az első trimeszterben” kérdéskör sokáig megosztotta az orvosokat, de  ma már többségük egyetért, hogy a kismama torna bizony a terhesség  legelejétől egészen a végéig jótékony hatású. Nyugaton már jó ideje, szerencsére már hazánkban is egyre elfogadottabb ez  a nézet. A testmozgás nemcsak  a te egészségedet, de ezáltal magzatod javát is szolgálja. Miért is lenne jobb az, ha három hónap edzéstilalom után hirtelen beleveted magad az aktív életmódba?! Egészséges terhesség mellett és az orvosod tudtával nyugodtan élvezd csak ki a mozgás adta előnyöket már az első hónapokban. Ez a lelkednek is jót tesz, hiszen ne felejtsd el, a várandósság nem csak rózsaszín felhős hangulatot hozhat, hanem szorongást, aggodalmakat, az új kihívások adta stresszt is. Ez teljesen normális, de nem árt, ha tudod kezelni a hangulatváltozásaidat. Ebben is segítségedre lehet a rendszeres mozgás, hiszen az fantasztikus stresszoldó, erősíti önbecsülésedet, önfegyelmedet.

A terhestorna egy finom, célzott formája a kismama fitnessnek. Van, aki a kíméletes, inkább szülésfelkészítő jellegű kismamatornát tartja biztonságosnak, de ma már egyre elterjedtebb nézet, hogy igenis jólesően átmozgathatjuk, terhelhetjük izmainkat pocakosan is.  Egy biztos, a terhestornán nincs helye ugrabugrának, se kőkemény erősítésnek. Inkább az átmozgatás, a finom alakformálás, a feltöltődés a cél, valamint a terhesség okozta hát- és derékfájdalmak enyhítése. A repertoárban “ödéma-űző”, keringésjavító gyakorlatok is megtalálhatóak. A kismamatornák színhelye a kismamák remek találkapontja. Megoszthatjátok egymással gondolataitokat, tapasztalataitokat, kételyeiteket. Fittmama torna a belvárosban>>

A kismama torna már szinte minden fitness központ órarendjében megtalálható. Ha nem szeretsz eljárni, ha nincs rá időd, esetleg nem engedheted meg magadnak, akkor otthon is végigtornázhatod a kilenc hónapot. Jó móka lesz, meglátod! Én mindkét várandósságom alatt az otthoni tornát választottam és fenemód élveztem! Csak zene kell és egy jó kis gyakorlatsor, például ez (súlyzó nélkül vagy fél-1 kilós súlyzóval):

A kismamák BMI-táblázata egy útmutató arra vonatkozóan, hogy a kilenc hónap során hány kilót tanácsos felszedned. Legalább ennyire fontos azonban, hogy a szaporodó kilók a trimeszterek során hogyan oszlanak el. Érdemes időnként „mérlegelned”, nem túl gyors-e a súlygyarapodás tempója, nehogy elszaladjon veled a ló. Az elhízás nem csak esztétikai kérdés, sajnos nagyon komoly következményei is lehetnek.

Elcsúsztál a kilókkal? Azon töprengsz, vajon sikerül-e lefogynod a szülés után? Igen, SIKERÜLNI FOG!
Lépj most! Biztosítsd be magad!>>

Az elhízás veszélyei

  • Terhességi cukorbetegség
  • Magas vérnyomás
  • Terhességi toxikózis
  • Húgyúti fertőzések, vesemedence gyulladás
  • Ödéma
  • Alvási zavarok
  • Gyomor-záróizom rendellenesség (reflux)
  • Aranyér
  • Striák (terhességi csíkok) kialakulása
  • Gyakoribb császármetszés

Érdemes időnként a mérlegre állnod és nyomon követned súlygyarapodásodat. Nem mindenkinek van szüksége az effajta ellenőrzésre. De ha eleve súlyfelesleggel indítottál, vagy hajlamos vagy a hízásra, sokat segíthetnek a következő ábrák.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree