26 Comments

  1. Dia

    Nagyon szuper gyakorlatok,örülök,hogy rátaláltam!Jo lenne dvd-én kiadni! Büszke lehetsz magadra,további sok sikert kivánok!

  2. Barbi

    Szuper vagy Anya!:o)
    Nagyok jó és igényes a blog (mindenkinek reklámozom a környezetemben).
    Kérlek tegyél föl még több hasizomgyakorlatot amiket végezve esetleg megkönnyíthetjük a szülést!!!Sztem sok nőt érintene…

    További nagyon sok sikert kívánok!

    Üdv:Barbi

  3. admin Author

    Köszi Barbi, örülök, hogy bejön a blog és hogy reklámozod nekem. 🙂 Természetesen lesznek még videók. 🙂 Jó tornázást!

  4. timea kalocsai

    Gratulälok!Vilagos, tiszta preciz prezentaciok!!!Hajra !!!Mindenkinek ajänlom!

    En mar ket gyerekes anyuka vagyok-böven tul a kismamasagon-de en is követem az ajanlasaid!!!!

    Üdvözlettel!Timi

  5. Emi

    Nagyon jó ez az oldal!
    Végre találtam olyan gyakorlatokat, amelyek nemcsak nekem tetszenek, hanem Picurkámank is, és a későbbiekben is hasznos lesz számunkra:)

    Üdvözlettel: Emese

  6. zsoofyy

    Nagyon tetszik az oldal! Hogyha nem vagyok kismama, sőt csupán 17 éves, csinálhatom a farizom gyak (20perc), illvetve a lábfomálás 15 perben videókat? segítene a fogyókurámban, illetve h szép feszes popsim és combom legyen? utálok futni, és ez nagyon megtetszett. 🙂

  7. admin Author

    Zsoofyy! Természetesen csinálhatod, sőt, mivel nem kell úgy vigyáznod magadra, mint egy kismamának, akár dupla ismétlésszámmal is végezheted a gyakorlatokat. (Azért a helyes kivitelezés legyen az elsődleges, ne a mennyiség!) Fiatal vagy, friss és üde! Hajrá popsiformálás! 🙂

  8. dodo

    Kedves Enikő,

    Most találtam rá az oldaladra. Először is szeretnék gratulálni, fantasztikusan nézel ki :), bárcsak nekem is ilyen alakom lenne! Végignéztem a videó ajánlókat, és eddzés-tervben szeretnék tanácsot kérni. A 4 hónapos kislányom mellett napi max fél órás eddzésre van időm, de ha nagyon kifárasztom magam észrevettem, hogy kevesebb a tejem. Most pont annyi a súlyom, mint amivel teherbe estem, de sajnos ez már 10 kg-mal több volt,mint a “versenysúlyom”. A plusz 10 kilótól június végéig szeretnék megszabadulni. Az intervall, és a köredzés gyakorlatait nem tudom csinálni sajnos (A guggolások, kitöréses guggolások kivételével az ilyen típusú ugrálásokat a térdem nem bírja)A statikus gyakorlatok mellett viszont úgy tudom szükséges lenne kardiozni is. Milyen eddzéstervet javasolsz?

    Köszi, Dóri

  9. admin Author

    Köszönöm kedves soraidat Dodó! Látom eltökéltségben nincs hiány és ismered is a testedet, mit bírsz és mit nem. Az edzések – főleg a kardió, ami lehet futás, kerékpározás, úszás, aerobik, tempós séta – intenzitását finoman hangold be magadnak. Fokozatosan növeld hétről hétre – közben figyeld a picurt – és ott állj meg és azzal az intenzitással dolgozz aztán, amely mellett a babának mindig tele lehet a pocakja. 🙂 Érted ugye? Ez egy kicsit hosszabb folyamat és sok figyelmet igényel. Csak úgy kapsz fair eredményt, ha odafigyelsz arra is, hogy egyéb tényezők ne befolyásolják a tejtermelésedet. Például:
    – Mindig igyál elegendő (napi 3 liter) folyadékot, ami elsősorban víz legyen.
    – Étrended bővelkedjen zöldségben, gyümölcsben.
    – Ne foszd meg magad egyik tápanyagtól se. A bevitt kb. 2000 kalória 55%-át szénhidrátból, 20 %-át zsírból, 25 %-át fehérjéből fedezd. Ezek körülbelüli értékek, nem kell szigorúan betartani, de szoptatás alatt nem hanyagolhatod egyik tápanyagot sem. A szénhidrátot reggelre és ebédidőre időzítsd, este már inkább csak zöldséget és fehérjét egyél, az alváshoz nem kell a sok szénhidrát. Edzés után mindig egyél egy kis fehérjét (túró, sovány hús, hal).
    – Pihenj eleget, nehogy a fáradtság miatt apadjon a tej, te pedig az edzésnek tudd be (nagyon sokat itt csúsznak el itt). Ha túlzásba vitted az edzést és csökkent a tej mennyisége, vannak azért kis trükkök, amivel felturbózhatod a tejtermelést (alkoholmentes sör, gyümölcs, laktoherb tea, kesudió, nagy délutáni alvás összebújva a picurral, gyakori mellretétel)

    A végtelenségig tudnám még írni tanácsaimat, mert ez azért egy összetett dolog. Épp az általad feszegetett témáról szól és neked ajánl mozgás programot a Fittmama Program dvd-m. Kérlek kukkants bele: http://fittmamablog.hu/fittmamaprogram.htm

  10. Anna

    Szia!

    Szeretnék gratulálni az oldaladhoz, a terhességem alatt sokat olvastam, a hírleveledre is fel vagyok iratkozva. Azt gondolom, hogy sok kismamának fontosak a tanácsaid.
    A következő kérdésem lenne. Két hónapos kisfiamat szoptatom. A dokim egy hónapja zöld utat adott a sportoláshoz mindenféle megkötés nélkül (császárral szültem, majdnem 5 kg volt a kis drága). Én a terhesség előtt rendszeresen futottam, 8-9 km-t hetente 3-4 alkalommal. Ha lehet, most is a futáshoz térnék vissza, mert rugalmas, azaz bármikor tudom csinálni, ha van időm. Védőnőtől kértem tanácsot, hogy mennyit futhatok a szoptatás veszélyeztetése nélkül. Azzal tisztában vagyok,hogy nem szerencsés, ha izomlázam van, bár nem jelent óriási problémát. A legfontosabb visszajelzés, amit kaptam, hogy a melleknek nem tesz jót a futás, különösen a szoptatás ideje alatt. Szeretnék megerősítést kapni, hogy ha a lassú kocogást választom, akkor a megfelelő melltartóval ez nem jelenthet problémát, illetve tanácsot szeretnék kérni, hogy heti hány alkalommal, és milyen távon futhatok.

    Ami még talán fontos lehet, hogy vékony magas testalkatom van, a szülés során felszedett kilók már lementek, a formámat nagyjából visszanyertem a hasam kivételével, ami nem tökéletes, bár gondolom ez még belefér.

    Köszönöm a segítségedet előre is!

  11. admin Author

    Anna,fuss bátran, ha jól esik és annyit, amennyi jól esik. Az az intenzitás/időtartam legyen a maximum, ami mellett még nem csökken a tejtermelés. Ezt szépen ki kell tapasztalni, ez mindenkinél más, konkrét edzéstervet így nem tudok neked adni. A melleidnek semmi baja nem lesz a futástól, ha 2 dolgot betartasz: melledet rendesen megtámasztó, kényelmes sportmelltartót viselj és mindig szoptatás után (kiürült mellel) fuss, hogy elkerüld a mellgyulladást. Ha erre odafigyelsz, meglátod csak hasznod származik majd a futásból. 🙂 A hasad 1-2 hónap múlva visszahúzódik, pláne, ha sportolsz is. Ha jól esik, csinálhatsz néhány hasizom gyakorlatot is, hogy visszanyerd régi formád!
    Jó babázást!

  12. Roxána

    Szia!
    Gratulálok a blogodhoz. Nagyon jó és sok hasznos dologra bukkantam. (: Nekem nagyon egy vonalban van az egész felső testem, és azt szeretném megkérdezni h mit ajánlassz arra h szép csípőm legyen, olyan homokórás. 😀 vagy esetleg melyik videód jó erre.
    Köszönöm, előre is.!

  13. admin Author

    Roxána, az alkatodon sokat változtatni nem tudsz. Izmosítani tudod a csípődet, a popsidat, de ahhoz, hogy nagyra/kerekre nőjön rajta az izom, nagy súllyal kell dolgoznod. Minél nagyobb súllyal dolgozol, annál kerekebb lesz az izom. Szűk guggolás (lábfejek párhuzamosan előrefelé néznek) akkora súllyal, hogy csak 6-8 guggolást tudj végrehajtani szabályosan. Ide kéne eljutnod, de először alapozásként (pár hétig) kisebb súllyal-nagyobb ismétlésszámmal készítsd fel az izmaidat, ízületeidet a keményebb edzésekre. Lépésről lépésre haladj célod felé, fokozatosan növeld a súlyt és csökkentsd az ismétlésszámot. Csípőre pedig a következőt ajánlom: 2 kilós (később 2×2 kilós) lábsúllyal végezz állásban, majd négykézláb oldalemeléseket.
    Attól is szélesedik a csípő, ha keskenyíted a derekadat. A deréktájra elsősorban a táplálkozással tudsz hatni. Kevesebb zsírbevitel, több fehérje, és sok mozgás. Nézd meg a hasizom, comb- és csípőformálós videóimat is!
    Ezekkel alakíthatsz magadon, de homokóra alakod azért nem lesz tőle. 🙂 Szeresd sportos alkatodat és abból hozd ki a lehető legtöbbet!

  14. Bogi

    Szia Enikő!

    Megkaptam a torna gyakorlatokat,köszönöm!A kérdésem az lenne,hogy engem császároztak és,hogy ezeket a gyakorlatokat lehet-e csinálni császár után??Már 9 hetesek vagyunk!Válaszod előre is köszönöm!!Bogi

  15. admin Author

    Bogi! Ha orvosod mindent rendben talál és már nem érzékeny a császármetszés helye, nyugodtan elkezdhetsz tornázni, ha már 9 hete szültél. Mindig figyeld tested jelzéseit, ha kényelmetlen egy gyakorlat, ne csináld vagy válaszd egy könnyített változatát.

  16. Bogi

    Szia Enikő!!Elöször is köszönöm az edzés tevett amit küldtél!Csak én ezt “gyengének” tartom,nincs utána sose izomlázam,meg én mindig is az a mozgós-pörgöss tipus voltam.Néztem az oldaladon 2 videót is:az egyik Fit-Ball gyakorlatok kismamáknak,a másik pedig az alatta lévő Fittmama torna.A kérdésem az lenne,hogy én ezeket csinálhatnám császár után,már 11 hetesek vagyunk?Én ezt úgy gondoltam,hogy csinálnám 2 naponta a tornákat és egyik nap egyik videó,másik nap a másik videót.Ez így szerinted jó lehet?Ezzel lehet amúgy látványosan fogyni,20 kg a plussz súly amitől szeretnék megszabadulni?!A másik dolog,hogy néztem az étkezéseket is,az a baj,hogy nincs időm napi 5x enni,még ma is csak most ettem kb fél órája először,de egészségesett sok salival:)Egy isemősöm azt mondta,hogy egyek puffasztott rizst,de csak azt semmi mást,ő attól fogy!?Ez jó szerinted??Amúgy nagyon jó ételeket válogattál össze,csak az a baj,hogy valami sütit is becsempészhettél volna igy most nem merrek semmijen sütit sütni a kis családomnak és persze magamnak:)!Szóval írjál már le létszi valami fincsit!!Válaszaidat előre is köszönöm!!!

  17. admin Author

    Bogi, ha orvosod is rábólint mehetnek a videók, de azt azért tudnod kell, hogy pusztán tornával nem fogsz 20 kilót leadni. A táplálkozás nagyobb súllyal számít, ha fogyásról van szó. Az egyoldalú – csak puffasztott rizs – táplálkozást mindenképpen került, mert kimerül a szervezeted és a fogyásban kulcsfontosságú szerepet játszó anyagcserédet is lassítja. Olvasd el ezt a cikket, további információkkal szolgál: http://fittmamablog.hu/index.php/2011/02/fittmama-eletmod/

  18. Dóri

    Szia Enikő!
    Már hetekkel ezelőtt feliratkoztam a hírlevélre, de még semmi értesítést vagy levelet nem kaptam. Elvileg a feliratkozásom sikeres volt. Ez miért lehetséges? Válaszodat előre is köszönöm.

  19. admin Author

    Kedves Dóri! Az nem jó, mennie kellett volna értesítőnek és az első, terhességi korodnak megfelelő hírlevélnek. Ha ilyet nem kaptál, kérlek iratkozz fel még egyszer, biztosan valami hiba történt. Köszönöm, üdv, Enikő

  20. Hegedus Ildiko

    Kedves EnikÔ!

    Elôször is sok sok gratula az oldalèrt, majdem mindennap belenèzek. Szòval a te gyakorlataidra tornàzok rendszeresen, mert nagyon tetszenek ès az ismètlès szàmok is emberbaràtiak. Volna egy kèrdèsem: Azt hallottam, hogy a Pilatest csak szakember segìtsègèvel lehet elsajàtìtani, mivel meg kell tanulni az erôközpontot, ugyanis csak innen lehet hatèkonyan vègezni a gyakorlatokat. Ên Mexikoban èlek, jelenleg van egy 15 hònapos kisfiam, ès 16 hetes vagyok a kistesòval, 🙂 Sajnos nincs lehetôsègem eljàrni megtanulni a pilatest, ezèrt az volna a kèrdèsem, hogy a lègzèsen kivül mire kell mèg odafigyelni, hogy èrezzem a jòtèkony hatàsàt?
    Elôre is köszönöm a vàlaszt: üdv: Ildikò

  21. admin Author

    Kedves Ildikó! A helyes légzésen van a hangsúly és hogy minden gyakorlatot az erőközpontból, azaz tested középpontjából indíts. (A has, a csípő és a gerinc ágyéki szakaszának izmai). Az erőközpont megfeszítésével a hasi légzés nem is lehetséges, ezért is nagyon fontos a mellkasi légzés. A lényeg, hogy folyamatosan koncentrálj a gyakorlatok erőből és nem lendületből való helyes kivitelezésére. Inkább lassan és keveset, de helyesen! Ez legyen a jelszó. Hasizom erősítésére nincs nagyon jobb módszer. Itt az egyes gyakorlatokhoz találsz még instrukciókat: http://fittmamablog.hu/index.php/gyakorlatok/pilates/

  22. Kriszta

    Kedves Enikő!

    Tetszenek a videóid! Arra lenék kíváncsi, hogy például a láb- és popsigyakorlatok a terhesség minden szakaszában végezhetők? Van a fent lévő videók között olyan, amelynek gyakorlatai valamelyik trimeszterben már nem ajánlottak? Köszönöm válaszod, és gratulálok az oldalhoz! Minden jót, K.

  23. admin Author

    Kriszta, én a kitörést nem ajánlom a 2. trimesztertől, a haránt terpeszben való guggolást és a széles terpeszben való guggolást pedig a harmadik trimesztertől. Popsi gyakorlatok mehetnek, négykézláb is, nagyon kényelmes a “pocaklógatós pozícióban” végzett farizom torna még a várandósság utolsó heteiben is. 🙂

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Spam Protection by WP-SpamFree